Renault zet vaart achter elektrische revolutie met Twingo

Renault heeft ambitieuze plannen voor zijn nieuwste project: de ontwikkeling van een elektrische Twingo die in 2026 op de markt moet komen. Dit project, onder leiding van de EV-afdeling Ampere, beoogt de productielijn in Slovenië tegen 2026 operationeel te hebben. Het kenmerkt een ambitieus streven om binnen slechts drie jaar van het concept tot de realisatie te komen.

Prijs onder de €20.000

Met de aankondiging van het nieuwe model streeft Renault ernaar de markt voor kleine elektrische voertuigen te veroveren door de prijs onder de €20.000 te houden. Dit initiatief werd kracht bijgezet door de onthulling van een conceptstudie in november, waaruit bleek dat het nieuwe voertuig, ondanks de benaming “Legend”, eigenlijk de geest van de originele Twingo uit de jaren ’90 belichaamt. Deze nieuwste iteratie neemt echter afstand van het huidige model door een uniek ontwerp en specificaties die niet langer het platform delen met de Smart Forfour.

Productie en design: een nieuw tijdperk

Volgens bronnen binnen het bedrijf, geciteerd door Reuters, heeft Ampere onlangs het definitieve ontwerp goedgekeurd en is het nu in de fase van leveranciersselectie en prototypeontwikkeling. De productie van de nieuwe elektrische Twingo zal een belangrijk moment zijn in de Renault-fabriek in Novo Mesto, Slovenië. Dit project benadrukt de efficiëntie van Renault’s ontwikkelingsproces, dat voorheen al werd geïllustreerd door de snellere totstandkoming van modellen zoals de elektrische Megane en R5.

Efficiëntie in productie

Renault’s aanpak om de ontwikkeling te versnellen omvat het gebruik van 20% minder onderdelen en meer gestandaardiseerde componenten. Dit initiatief, besproken door Gilles Le Borgne van Renault’s technologieafdeling, toont aan hoe het bedrijf innovatie vooropstelt om te voldoen aan de groeiende vraag naar elektrische voertuigen.

Toekomstvisie en partnerschappen

Het platform voor de elektrische Twingo is nog onderwerp van speculatie, met de mogelijkheid van een samenwerking met VW om het voertuig betaalbaar te houden. Deze potentiële samenwerking, gericht op het aanbieden van een kleine elektrische auto voor minder dan €20.000, weerspiegelt de gedeelde ambities van beide autofabrikanten. Hoewel gesprekken tussen VW en Renault niet officieel zijn bevestigd, duidt de interesse op een toekomst van collaboratieve innovatie in elektrische mobiliteit.

Elektrisch portfolio uitbreiden

Met plannen om zeven elektrische modellen te lanceren, waaronder de langverwachte R5 en R4, zet Renault stevig in op elektrificatie. De ambitie is duidelijk: een productievolume van ongeveer een miljoen elektrische voertuigen per jaar en het bereiken van prijspariteit met verbrandingsmotoren tegen 2027/2028, zonder in te boeten op winstmarges.

Bron: Reuters / Foto’s: Renault

1400 933 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)