Eindelijk is het zo ver: productie Tesla Cybertruck is gestart

productie Tesla Cybertruck is gestart

Om het optimisme meteen wat te temperen: de productie van de Tesla Cybertruck draait voor zover wij weten nog op een laag pitje. Maar in ieder geval heeft Tesla de productie gestart van de langverwachte Cybertruck en dat is al heel wat. Het schijnt dat de daadwerkelijke leveringen in het derde kwartaal van start gaan.

Cybertruck

De aankondiging van Tesla markeert een belangrijke stap voorwaarts in het realiseren van de visie van Tesla-CEO Elon Musk om een revolutie onder de elektrische pick-ups te doen ontstaan. Die elektrische pick-ups zijn meestal afgeleid van de traditionele modellen. Het stoere, hoekige en vooral gedurfde design van de Tesla Cybertruck is wat dat betreft heel wat anders. Het debuut van de Cybertruck in 2019 zorgde dan ook voor een enorme buzz. Maar sindsdien is het lang stil geweest rond de Cybertruck.

Productie gestart

Maar na vele vertragingen en onzekerheden is het nu officieel: het eerste exemplaar van de Tesla Cybertruck is van de productieband gerold in de Tesla-fabriek in Texas. Hoewel Tesla geen specifieke details heeft vrijgegeven over dit exemplaar, wordt aangenomen dat het een van de seriemodellen is die de weg vrijmaakt voor de verwachte leveringen aan klanten. Het succesvolle opstarten van de productie is een belangrijke mijlpaal voor Tesla, aangezien de Cybertruck een cruciale rol speelt in het verder vergroten van het marktaandeel van Tesla. De Amerikaanse fabrikant hoopt op een aanzienlijk marktaandeel in het enorm grote segment dat de ‘pick-up trucks’ in de Verenigde Staten vormen.

Onderscheidend

De Tesla Cybertruck staat bekend om zijn onderscheidende, futuristische ontwerp. Met zijn strakke, hoekige vormen en roestvrijstalen ‘exoskelet’ onderscheidt de Cybertruck zich duidelijk van traditionele pick-uptrucks op de markt. Hoewel de exacte specificaties van het eerste productiemodel nog niet zijn vrijgegeven, verwachte men dat de technische specificaties en kenmerken redelijk in lijn zijn met eerdere aankondigingen. De Cybertruck zal net als de andere modellen van Tesla beschikbaar zijn in verschillende configuraties, variërend in aandrijving, bereik en prestaties.

Uitdagingen

Het productieproces van de Tesla Cybertruck heeft niet zonder uitdagingen gezeten. Het radicale ontwerp van de truck heeft geleid tot verschillende technische en productiegerelateerde obstakels, zoals het vormen en lassen van de roestvrijstalen carrosserie. Elon Musk heeft eerder toegegeven dat de productie van de Cybertruck complexer en kostbaarder is dan die van conventionele voertuigen. Desondanks is Tesla vastbesloten om de productie te optimaliseren en tegemoet te komen aan de verwachte vraag van klanten.

Leveringen starten mogelijk in derde kwartaal

Met de start van de productie van het eerste exemplaar is de aandacht nu gericht op de leveringen aan de klanten. Hoewel Tesla nog geen concrete tijdschema’s heeft vrijgegeven, worden de eerste leveringen van de Cybertruck in de komende maanden verwacht. Dit omdat Elon Musk op Twitter een “Cybertruck delivery event” in het derde kwartaal noemde.

Disruptive?

De start van de productie van het eerste exemplaar van de Tesla Cybertruck in de fabriek in Texas is uiteraard een heel belangrijk moment voor Tesla. Ondanks de vertragingen en uitdagingen heeft Tesla vastgehouden aan zijn visie om de Cybertruck te realiseren en een nieuw tijdperk van elektrische pick-uptrucks in te luiden. De impact van de Cybertruck in het pick-uptrucksegment kan aanzienlijk zijn.

Als er een voertuig is dat het potentieel heeft om de verkoop van conventionele pick-uptrucks overhoop te gooien dan is het de Cybertruck wel. Gezien de doorgaans nogal conservatieve kopersgroep van pick-ups (in de VS) is dit meteen een goede manier om een bredere acceptatie van elektrische voertuigen te stimuleren. Het zal het interessant zijn om te zien of en hoe deze revolutionaire pick-up de markt zal transformeren.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)