Deze wonderschone Triumph TR25 gaat helaas niet in productie

Triumph TR25

De Triumph TR25 is een conceptauto die de harten van autoliefhebbers ongetwijfeld sneller doet kloppen. Deze auto, een product van de samenwerking tussen Triumph en BMW, is een eerbetoon aan de historische Triumph roadsters, maar dan wel met een heel moderne look & feel, én een elektrische aandrijving.

Triumph TR25

BMW maakt uitstapje met Triumph

Triumph, een merk dat zijn oorsprong vindt in de late 19e eeuw, heeft een rijke geschiedenis in de autowereld. De naam TR25 is een eerbetoon aan deze geschiedenis, een knipoog naar de iconische roadsters zoals de TR4 en de TR6 die het merk in het verleden produceerde.

Helaas is de naam Triumph sinds 1984 niet meer verbonden met auto’s, maar met motorfietsen, lingerie en naaimachines. De rechten op de naam Triumph als automerk kwamen na de overname van de Rover Group in 1994 in handen van BMW. Hoewel BMW de Rover Group later weer van de hand deed, behield het de rechten op de naam Triumph. En daarmee maakt BMW nu een klein uitstapje. Meer ook niet helaas, want het is niet te verwachten dat deze Triumph conceptcar ooit op een productielijn terechtkomt.

Triumph TR25

Triumph TR25

Mooie mix van ‘vroeger’ en ‘nu’

Het ontwerp van de Triumph TR25 is een prachtige mix van nostalgie en moderniteit. De auto heeft de klassieke maar tegelijkertijd ook heel strakke lijnen, en is uitgesproken minimalistisch. Hij heeft het compacte formaat van de historische Triumph roadsters, maar is uitgerust met moderne technologie. Onder de motorkap ligt een 184 pk sterke elektromotor, die de auto in 5,2 seconden van 0 naar 100 km/u kan brengen. Het 42,2 kWh accupakket zorgt voor een actieradius van maximaal 306 kilometer,

Als je kijkt naar de lage bouwwijze, zou je niet zeggen dat deze elektrische Triumph gebaseerd is op de BMW i3S, die de Duitse fabrikant uit productie nam. BMW heeft voor deze Triumph een groot aantal componenten van de i3S gebruikt, maar de auto heeft grote 21 inch wielen en krachtigere remmen. Verder is hij technisch zo goed als gelijk.

Helaas slechts een concept, en meer ook niet

Ondanks de opwinding die de Triumph TR25 heeft veroorzaakt, is het belangrijk om te benadrukken dat het nog steeds een conceptauto is. Er zijn momenteel geen plannen om de auto in productie te nemen.

Dit heeft geleid tot gemengde reacties in de autowereld. Sommigen zien de Triumph TR25 als een prachtig voorbeeld van wat er mogelijk is als oude merken nieuw leven worden ingeblazen met moderne technologie. De teleurstelling dat deze uiterst fraaie auto waarschijnlijk nooit de productielijn zal halen, is over het algemeen groot.

Jammer inderdaad, want hij biedt een boeiende blik op wat er mogelijk is als we de grenzen van design en technologie blijven verleggen en ook een vleugje nostalgie toevoegen.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)