Volkswagen introduceert verbeterde ID.4 en ID.5

Verbeterde Volkswagen ID.4 en Volkswagen ID.5

Volkswagen heeft de lat hoger gelegd met de introductie van de vernieuwde ID.4 en ID.5 modellen. Deze SUV’s, die in het begin een aardig prominente plek innamen in het elektrische landschap, kregen al snel te maken met hevige concurrentie. De Duitse fabrikant komt nu met een reeks upgrades om de concurrentiepositie te verbeteren.

Meer vermogen

De vernieuwde modellen komen uiteraard in verschillende uitvoeringen, elk met hun eigen set specificaties. De ID.4 Pro en ID.5 Pro en GT-modellen zijn voortaan uitgerust met een elektromotor die een vermogen van 210 kW levert, een toename van maar liefst 60 kW in vergelijking met hun voorgangers. Ook het koppel is sterk toegenomen. Hierdoor lenen deze modellen zich nog beter voor een dynamische rijstijl. Om dat allemaal goed in de hand te houden, heeft Volkswagen het onderstel en de adaptieve chassiscontrole (DCC) verfijnd.

Iets grotere actieradius

De nieuwe elektrische aandrijflijn heeft ook een aanzienlijke betere efficiëntie. Dit heeft uiteraard tot gevolg dat de actieradius groter is geworden. De gecombineerde WLTP-actieradius van de VW ID.4 met 77 kWh accupakket is daardoor gegroeid tot maximaal 550 kilometer. De VW ID.5 kan met diezelfde accu voortaan maximaal 556 kilometer afleggen op een acculading.

Hogere laadsnelheid

De DC-laadsnelheid is verhoogd van 135 naar 175 kW voor de vierwielaangedreven modellen. Dit betekent dat deze auto’s in ongeveer 10 minuten genoeg energie kunnen opnemen voor een extra 178 kilometer. De Pure-versie met de kleinere accu heeft ook een hogere laadsnelheid, al is die verbetering tot maximaal 115 kW slechts 5 kW.

Software en infotainment ook verbeterd

Volkswagen heeft de kritiek op eerdere softwareproblemen serieus genomen. De nieuwe generatie infotainmentsystemen in de vernieuwde ID.4 en ID.5 modellen moet een gamechanger worden. Vooral het feit dat het navigatiesysteem nu automatisch de eventuele laadpauzes in de routeplanning op kan nemen, is een zeer nuttige verbetering. Maar ook de menustructuur van het infotainmentsysteem, dat een scherm van 12,9 inch heeft, is verbeterd. Het systeem heeft ook een reeks nieuwe en verbeterde functies, waaronder een accuratere IDA-spraakassistent, zodat de cockpit een waar controlecentrum is geworden.

Concurrentiepositie

In een markt die al behoorlijk verzadigd is met sterke concurrenten, en dan hebben we het niet alleen over Tesla en BYD, maar bijvoorbeeld ook over Renault, Nissan en binnenkort ook Peugeot, zet Volkswagen een meer dan noodzakelijke stap. De technologische verbeteringen, met name op het gebied van software, zijn ook zeker nuttig. De vraag blijft echter of dit allemaal wel voldoende is om kopers aan te trekken. De doorgaans behoorlijk trouwe Volkswagen-kopers worden immers aan alle kanten verlokt met minstens zo aantrekkelijke aanbiedingen.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)