Laffite Atrax: een off-road beest met stijl

Combineer de eigenschappen van een luxe hypercar en die van een off-road monster en dan krijg je dit verbluffende resultaat. De Laffite Atrax is een all-terrain voertuig dat zich net zo thuis voelt op het asfalt van de stad als op een ongebaande woestijnweg. Een indrukwekkende auto met een even indrukwekkend prijskaartje.

Imponerend

De Atrax, uit de stal van de Italiaanse start-up Laffite Automobili, is wat je noemt imponerend. Een beest van een voertuig, gewapend met indrukwekkende all-terrain Pirelli Scorpion ATR-banden, een krachtige elektromotor, en een revolutionaire carbon monocoque.

Het design, een samenwerking van Fabrizio Giugiaro, Bruno Laffite en Pascal Cohen, combineert het beste van twee werelden: de elegantie van een hypercar met de ruige aantrekkingskracht van een off-road voertuig. De Atrax is meer dan alleen een SUV, het is een hyper SUV, een nieuwe klasse op zich.

Laffite Atrax

Voorbij de gewone grenzen

Wat de Atrax zo bijzonder maakt, is de manier waarop het de conventionele grenzen tussen auto’s doorbreekt. Het is niet enkel een SUV, niet enkel een hypercar, maar een hybride van beiden. Je kunt het een technologisch wonderwerk noemen, een voertuig dat even veelzijdig is als de bestuurder.

De Atrax belichaamt de toekomst van het autorijden – een toekomst waarin je niet hoeft te kiezen tussen luxe en avontuur, tussen stijl en ruwheid, tussen snelheid en duurzaamheid. Je kunt het allemaal hebben, verpakt in een adembenemend ontwerp dat zowel op de weg als off-road zijn mannetje staat.

Zoals Bruno Laffite zelf zegt: “De Atrax is niet zomaar een auto. Het is een ervaring, een emotie.” En dat is precies wat de Atrax te bieden heeft – een onvergetelijke rijervaring die je meeneemt naar plaatsen waar je nooit had gedacht te kunnen komen.

Laffite Atrax

De kracht van elektrisch

De Laffite Atrax is een bewijs van de schier oneindige mogelijkheden van elektrisch rijden. Elektrisch rijden is niet langer alleen voor de stad of voor de lange afstanden op de snelweg. Met de Atrax laat Laffite zien dat elektrisch rijden ook het terrein kan veroveren, met de kracht, snelheid en het uithoudingsvermogen om iedere uitdaging aan te gaan.

Het opvallende ontwerp van de Atrax is niet alleen gemaakt om indruk te maken, maar ook om te presteren. De auto heeft een topsnelheid van 240 km/u en schiet in slechts 3,8 seconden van 0 naar 100 km/u, dankzij de elektromotor die een indrukwekkende 858 kW (ongeveer 1151 pk) levert. Met een actieradius van 440 kilometer en een laadtijd van 22 minuten om de accu tot 80 procent op te laden, ben je nooit ver van je volgende avontuur verwijderd.

Laffite Atrax

Elegante rauwheid van binnen en van buiten

Het interieur van de Atrax is net zo indrukwekkend als de buitenkant, met gele lederen stoelen, carbon ingelegde accenten en drie displays die een uitzicht bieden op de achter- en zijkanten van de auto. Ook aan de veiligheid is gedacht, met vaste stoelen en vierpunts gordels.

De Atrax is bovendien uitgerust met een hydraulisch veersysteem met drie instellingen, bereikbaar via het stuur. Dit zorgt voor optimale flexibiliteit, of je nu door de stad cruiset of over een hobbelig terrein raast. De lichte carbon carrosserie, aangevuld met delen van hennepvezel, draagt bij aan de stabiliteit, prestaties en de efficiëntie van de auto.

Klaar voor serieproductie

Laffite Automobili is van plan om de Atrax in maart 2024 op de markt te brengen, in een beperkte oplage van slechts 26 stuks. De exclusiviteit wordt ook onderstreept door de prijs: voor ruim 1,5 miljoen euro kun je eigenaar worden van dit unieke stukje techniek.

Dus, ben je klaar voor het avontuur? Heb je nog een (flink) zakcentje in je achterzak? De Laffite Atrax wacht op je.

Laffite Atrax

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)