Weet de Honda e:Ny1 de markt wél te veroveren?

Honda e:Ny1

Met de onthulling van de Honda e:Ny1 brengt het Japanse automerk een tweede elektrisch model op de markt. Een compacte SUV, die comfort, prestaties en technologie en een aantrekkelijk uiterlijk moet combineren. Zal de e:Ny1 beter aanslaan dan de qua actieradius en verkoopcijfers nogal teleurstellende kleine Honda e?

Honda e:Ny1: het elektrische broertje van de HR-V?

We krijgen bij de nieuwe elektrische Honda e:Ny1 toch wel erg de indruk alsof men hiervoor gewoon het ontwerp van de HR-V heeft gepakt. Daarover kunnen we dus kort zijn. De buitenkant van de e:Ny1 oogt een beetje stoer maar verfijnd, met een korte voorkant, redelijk grote wielen en een flinke wielbasis. Honda’s nieuwe elektrische identiteit is duidelijk zichtbaar in de witte ‘H’ logo’s die rondom de auto te vinden zijn.

De binnenkant van de e:Ny1 is verrassend ruim, dankzij de slimme plaatsing van de elektrische aandrijfcomponenten. De eenvoudige indeling van de middenconsole met meerdere opbergmogelijkheden en draadloos opladen, en een onbelemmerd dashboard met een groot 15,1-inch touchscreen, maken het interieur bijzonder aantrekkelijk.

e:N Architecture F

De e:Ny1 staat op Honda’s nieuw ontwikkelde e:N Architecture F platform, dat een accu van 68,8 kWh bevat. Dit levert een actieradius op van maar liefst 412 kilometer. Nog steeds geen indrukwekkende actieradius, maar hiermee kan Honda absoluut voor de dag komen.  Een beetje teleurstellend is de laadsnelheid; het tot 80 procent opladen aan de DC-snellader schijnt namelijk 45 minuten te duren.

Het gloednieuwe e:N Architecture F platform bevat een elektromotor die de voorwielen aandrijft en kenmerkt zich volgens Honda door een hoge carrosseriestijfheid, een laag zwaartepunt en nauwkeurig beheerde aerodynamica onder de vloer. De Honda e:Ny1 wordt aangedreven door een high-performance, lichtgewicht geïntegreerde aandrijfeenheid, elektrische motor en versnellingsbak. Die motor levert een maximum vermogen van 150 kW en 310 Nm koppel

Tom Gardner, Senior Vice President bij Honda Motor Europe Ltd, vat de ambitie van het merk samen: “De e:Ny1 is de logische volgende stap in onze elektrificatiereis in Europa. Onze ontwikkelingsfilosofie combineert intelligente, klantgerichte technologie met mooi design en leuke rijdynamiek. Deze nieuwste SUV belichaamt Honda’s inzet voor elektrificatie en is de laatste stap op Honda’s elektrificatiepad.”

Nieuwe stijl, een nieuw tijdperk

Het exterieur van de e:Ny1 is niet alleen opvallend door zijn compacte en robuuste design, maar ook door de nieuwe designelementen die Honda heeft geïntroduceerd. De witte Honda-logo’s en details op het voertuig geven het een onderscheidende en premium uitstraling. Deze kenmerkende stijl zal ook te zien zijn op toekomstige EV’s van het merk. Jammer dat het ontwerp van de auto op zich niet bepaald nieuw is, en duidelijk is afgeleid van de Honda HR-V.

Het interieur van de e:Ny1 getuigt van Honda’s aandacht voor detail. Het ruimtelijke gevoel, de ergonomie van de bedieningselementen en de geavanceerde technologie dragen allemaal bij aan een rijervaring die even plezierig als intuïtief is.

‘Logische volgende stap’

Tom Gardner, Senior Vice President bij Honda Motor Europe Ltd, legt uit: “De e:Ny1 is de logische volgende stap in onze elektrificatiereis in Europa. Onze ontwikkelingsfilosofie combineert intelligente, klantgerichte technologie met mooi design en leuke rijdynamiek. Deze nieuwste SUV belichaamt Honda’s inzet voor elektrificatie.”

Laten we voor Honda hopen dat de e:Ny1, die inderdaad een flinke stap vooruit lijkt, de kopers inderdaad een aantrekkelijk pakket biedt dat indrukwekkende prestaties, geavanceerde technologie en stijlvol design samenbrengt.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)