De VW ID.2 moet een volgende elektrische toekomst voor Volkswagen inluiden

Volkswagen ID. 2all Concept

Heel langzaam komen we steeds meer te weten over de Volkswagen ID.2, het naar verwachting één na kleinste lid van de ID-reeks. Deze kleine EV lijkt de belofte in te lossen die Volkswagen een tijdje geleden heeft gedaan, namelijk om een betaalbare EV aan te bieden die minder dan 25.000 euro gaat kosten.

Sneller van concept tot realiteit met het MEB-Entry platform

Het is duidelijk dat de Volkswagen ID.2 meer is dan alleen een nieuw model; het is een statement over de toekomstvisie van het bedrijf. Maar het geheim van die lage prijs van de Volkswagen ID.2 ligt in zijn basis: het nieuwe MEB-Entryplatform. Dit platform is een afgeleide van het MEB-platform dat de basis voor de huidige ID-lijn vormt. Maar het MEB-Entryplatform doet het net iets anders. Waar voor het bouwen van auto’s met het MEB-platform speciale productielijnen benodigd zijn, kan de ID.2 met het MEB-Entryplatform in bestaande fabrieken worden gebouwd. Dat betekent dat de productie sneller en efficiënter kan worden uitgevoerd.

Volkswagen ID. 2 op MEB Entry platform

Voorwielaandrijving

Een ander opmerkelijk aspect van de ID.2 is de positionering van de motor en andere aandrijfcomponenten. De VW ID.2 krijgt namelijk voorwielaandrijving. Net als bij een voorwielaangedreven auto met een interne verbrandingsmotor bevinden alle componenten van de aandrijflijn zich ook aan de voorkant van de auto. Dit lijkt misschien een stap terug, maar het heeft zijn voordelen. Het betekent bijvoorbeeld dat er meer ruimte is voor bagage aan de achterkant van de auto. Bovendien zorgt deze indeling ervoor dat er minder koperdraad nodig is, wat weer bijdraagt aan gewichts- en kostenbesparingen.

Kracht en efficiëntie in harmonie

De ID.2 zal verkrijgbaar zijn met twee accupakketten bij de lancering: een van 58 kWh en een van 38 kWh. Deze moeten naar verwachting een actieradius bieden van respectievelijk 450 kilometer en 320 kilometer volgens de WLTP-testcyclus. De motor van het basismodel levert al een vermogen van 164 kW (223 pk). De geruchten gaan dat er ook een GTI-versie van de ID.2 in ontwikkeling is, die een krachtiger motor van 195 kW (265 pk) zal hebben. Daarvan zou ook een 4WD-variant zijn gepland die over maar liefst 320 pk (235 kW) beschikt.

De grote belofte van Volkswagen

Volkswagen zet hoog in met de ID.2. Maar niet qua prijs. De Duitse autofabrikant hanteert namelijk nog steeds een richtprijs van minder dan 25.000 euro. Ze willen dus een EV aanbieden die niet alleen goed presteert, maar ook betaalbaar is. Die lage prijs zou de ID.2 tot een zeer aantrekkelijke keuze kunnen maken voor mensen die op zoek zijn naar hun eerste elektrische auto. Wie nog minder wil besteden: het schijnt dat er ook een VW ID.1 in de planning staat, die zo’n 20 mille moet gaat kosten.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

150 150 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)