Alpine A290_ß: krachtpatser met knipoog naar legendarische R5 Turbo

Alpine A290_ß

De Alpine A290_ß is een gloednieuwe elektrische hot hatch die de geest van de legendarische Renault 5 Turbo moet doen herleven. Deze stijlvolle en krachtige compacte sportwagen biedt een combinatie van prestaties, technologie en dagelijks gebruiksgemak.

Renaissance van een icoon

De Alpine A290_ß is een eerbetoon aan de iconische Renault 5 Turbo uit de jaren ’80. Het design combineert de klassieke vormen en karakteristieke elementen van de R5 Turbo met moderne technologie en aerodynamica. Hierdoor ontstaat een unieke mix van retrostijl en futurisme. Een opvallend detail is de grote luchtinlaat achter de voorste wielkasten, die de luchtstroom rond de carrosserie optimaliseert en tegelijkertijd een knipoog is naar de rallygeschiedenis van de R5 Turbo.

Onder de motorkap

De Alpine A290_ß wordt aangedreven door twee elektromotoren, goed voor een gecombineerd vermogen van 360 kW (488 pk). Het koppel bedraagt maar liefst 750 Nm, waarmee de A290_ß in slechts 4,2 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. De topsnelheid ligt op een indrukwekkende 260 km/u.

De accucapaciteit van 65 kWh zorgt voor een actieradius van ongeveer 350 kilometer. Aan de DC-snellader kan de accu – zoals bijna gebruikelijk – in ongeveer 30 minuten tot 80 procent worden opgeladen.

Alpine A290_ß

Maar ook voor dagelijks gebruik

Ondanks zijn sportieve karakter is de Alpine A290_ß ontworpen voor dagelijks gebruik. De vierwielaandrijving en adaptieve ophanging zorgen voor een uitstekende wegligging en comfort, terwijl de moderne technologie in het interieur bijdraagt aan een naadloze rijervaring. Zo beschikt de A290_ß over een volledig digitaal instrumentenpaneel, een head-up display en een geavanceerd infotainmentsysteem. De enkele zitpositie voorin maakt het rijden in deze hot hatch toch een stuk minder handig en gezellig. Uiteraard zal de productieversie van de ‘gewone’ Alpine A290 twee voorstoelen krijgen.

De Alpine A290_ß in vogelvlucht:

  • Geïnspireerd door de legendarische Renault 5 Turbo
  • Twee elektromotoren met totaal 360 kW (488 pk) en 750 Nm koppel
  • Acceleratie van 0 naar 100 km/u in 4,2 seconden
  • Topsnelheid 260 km/u
  • Accucapaciteit 65 kWh, actieradius van ongeveer 350 kilometer
  • DC-snelladen: 80 procent in ongeveer 30 minuten
  • Geschikt voor dagelijks gebruik dankzij vierwielaandrijving en adaptieve ophanging

Prestaties en rijplezier

Laurent Rossi, CEO van Alpine, beschrijft de A290_ß als “een elektrische sportwagen die zowel opwindend als verantwoord is, met een sterke focus op prestaties en rijplezier”. Hij benadrukt dat de A290_ß de kernwaarden van Alpine vertegenwoordigt: “een passie voor autosport, technologische innovatie en een sterke betrokkenheid bij duurzaamheid”.

Elektrificatie voor een nieuwe toekomst

Elektrificatie is een belangrijke pijler voor Alpine’s strategie voor de toekomst. Door de ontwikkeling van elektrische sportwagens zoals de A290_ß en de eerder aangekondigde GT X-Over, wil Alpine een positie als een innovatieve en duurzame speler in de automarkt zien te veroveren. De A290_ß is voor Alpine een belangrijke stap in de richting van een volledig elektrisch modellengamma en vormt ook de basis voor toekomstige elektrische modellen van Alpine.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)