Aflevering eerste exemplaren Fisker Ocean overschaduwd door softwareproblemen

eerste exemplaren Fisker Ocean mogelijk met softwareproblemen

De lancering van de langverwachte Fisker Ocean is niet zonder hobbels verlopen. Terwijl Fisker trots de aflevering van de eerste exemplaren in Denemarken en Duitsland aankondigde, hebben mogelijke softwareproblemen de feeststemming enigszins bedorven. Fisker spreekt de beweringen tegen, maar er toch wat zorgen gerezen.

Softwareproblemen ontnemen glans aan aflevering

De eerste leveringen van de Fisker Ocean zijn niet vlekkeloos verlopen. Volgens bronnen – waaronder Bloomberg – zijn er ernstige softwareproblemen opgedoken, die ertoe hebben geleid dat sommige exemplaren niet operationeel zijn. Drive Tesla Canada meldt zelfs dat de softwareproblemen de auto onbruikbaar maken. Dit nieuws komt als een teleurstelling voor Fisker, dat trots zijn eerste Europese klant in Denemarken verwelkomde en de eerste Duitse showroom in München opende. Het feit dat het eerste exemplaar in Duitsland naar CEO Henrik Fisker zelf ging, maakt de situatie nog ongemakkelijker.

eerste exemplaren Fisker Ocean mogelijk met softwareproblemen

Fisker weerlegt beweringen over softwareproblemen

Fisker heeft gereageerd op de berichtgeving en weerlegt de beweringen over softwareproblemen. In een artikel op Fiskerati.com wordt betoogd dat de beweringen van Bloomberg onjuist zijn. Bovendien schijnt de eigenaar van de allereerst geleverde Fisker Ocean de de claims over de softwareproblemen tegen te spreken. Volgens Fisker zijn er geen significante problemen met de software en worden eventuele kleinere kwesties via een OTA-updatesnel opgelost. Het lijkt er dus op dat er een verschil van mening is tussen verschillende bronnen en dat verdere verduidelijking nodig is om de waarheid omtrent de softwareproblemen aan het licht te brengen.

Fisker Ocean Force E-uitvoering bevestigd

Naast de problemen met de software heeft Fisker ook opwindend nieuws te melden. Het merk heeft de aankomende lancering van de Fisker Ocean Force E bevestigd, een krachtige en offroad-gerichte variant van de Fisker Ocean. Met een riant vermogen van 550 pk belooft de al eerder aangekondigde Force E-uitvoering indrukwekkende prestaties en avontuurlijke mogelijkheden.

Optimistisch

Ondanks de mogelijke tegenslagen met de software blijft Fisker optimistisch over de toekomst van de Fisker Ocean. Het merk benadrukt de voortdurende inspanningen om eventuele softwareproblemen op te lossen en de klanttevredenheid te waarborgen. De aankondiging van de Fisker Ocean Force E onderstreept ook de ambitie van Fisker om uit te breiden naar nieuwe marktsegmenten en aan de vraag naar krachtige en avontuurlijke elektrische voertuigen te voldoen.

Het is duidelijk dat Fisker momenteel te maken heeft met uitdagingen. Maar het is natuurlijk zo dat dit soort problemen niet ongebruikelijk is in de automotive industrie. Softwareproblemen kunnen voorkomen bij de lancering van nieuwe modellen, vooral bij complexe elektrische voertuigen. Denk maar eens aan de Volkswagen ID.3, waar echt flinke problemen met de software waren. Op een gegeven moment stonden de opslagplaatsen vol met duizenden exemplaren van de VW ID.3 die men nog niet af kon leveren vanwege problemen met de software.

Wat de toekomst betreft, zijn we natuurlijk benieuwd hoe groot die problemen daadwerkelijk zijn, hoe Fisker ermee omgaat en of het bedrijf in staat is om de problemen adequaat en tot tevredenheid van de klanten op te lossen.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)