Studenten geven een oude NSU Prinz 4 een nieuw elektrisch leven

elektrische NSU Prinz 4

Een verhaal dat de harten van autoliefhebbers sneller doet kloppen: een klassieke auto die een tweede leven krijgt dankzij moderne technologie. Dit is precies wat er gebeurd is bij Audi Neckarsulm, waar een team van 16 trainees een NSU Prinz 4 heeft omgetoverd tot een modern ogend, elektrisch voertuig.

De NSU Prinz 4

De NSU Prinz 4, een icoon uit de jaren ’60 en ’70, is een auto met een rijke geschiedenis. Het merk NSU bestaat al 150 jaar maar fuseerde enige tientallen jaren geleden met Audi. Daarbij neemt de Prinz 4, een van de laatste modellen van NSU, een bijzondere plek in in de stamboom van het merk. De auto was in zijn tijd populair vanwege zijn compacte formaat en betrouwbaarheid, en is nu een geliefd verzamelobject.

elektrische NSU Prinz 4

Elektrificatie

Het project begon als een uitdaging voor de trainees bij Audi Neckarsulm. De opdracht: neem een klassieke auto en maak er een modern, elektrisch voertuig van. De keuze viel op de NSU Prinz 4, een auto die zowel de geschiedenis van het merk vertegenwoordigt als een uitstekende basis biedt voor een elektrische ombouw.

De trainees gingen aan de slag, en het resultaat is niets minder dan indrukwekkend. De oorspronkelijke benzinemotor van de Prinz 4 is vervangen door een elektrische aandrijving, waardoor de auto nu een bereik heeft van ongeveer 80 kilometer en een topsnelheid van 90 km/u. Hoewel dit misschien niet de prestaties zijn die je zou verwachten van een moderne elektrische auto, is het een indrukwekkende prestatie gezien de leeftijd en het ontwerp van de Prinz 4.

elektrische NSU Prinz 4

Hands-on ervaring met moderne autotechnologie

Bovendien is het een bewijs van de creativiteit en het technische vakmanschap van de volgende generatie ingenieurs bij Audi. Daarom heeft Audi ook aangegeven dat het van plan is om soortgelijke projecten in de toekomst voort te zetten. Het bedrijf ziet de waarde in van praktijkgerichte training en het bieden van uitdagende en innovatieve projecten aan zijn trainees. Het project is namelijk niet alleen een technisch succes, maar ook een educatieve triomf. Zoals een van de trainees het verwoordde: “Dit project gaf ons de kans om hands-on ervaring op te doen met moderne autotechnologie. Het was een uitdaging, maar ook een geweldige kans om te leren en te groeien.”

elektrische NSU Prinz 4 en de trainees van Audi

Inspirerend voorbeeld

Natuurlijk, er zullen genoeg autoliefhebbers zijn die ervan walgen dat een oud, klassiek model niet origineel is gehouden en is omgebouwd tot een modern ogend elektrisch autootje. Maar toch is het verhaal van de NSU Prinz 4 en zijn transformatie tot een elektrisch voertuig ook een inspirerend voorbeeld van een manier waarop het verleden en de toekomst van de auto-industrie samen kunn3n komen.

De NSU Prinz 4, aangedreven door Audi’s e-tron technologie, is niet alleen een auto maar ook een eerbetoon aan het verleden dat wordt gecombineerd met een blik op de toekomst. En zelfs in een tijdperk van snelle technologische vooruitgang is er altijd ruimte voor de klassiekers.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)