Renault trekt het doek van de Scénic E-Tech Electric

Renault Scénic E-Tech Electric

Renault heeft de wereldpremière van de Scénic E-Tech Electric aangekondigd. Deze zal plaatsvinden tijdens de IAA 2023 in München op 4 september. De volgende generatie van de Renault Scenic, die een volledige elektrische aandrijving krijgt, is voor het eerst niet weer een MPV. De nieuwe Scenic wordt conform de laatste designtrends een SUV.

Radicale transformatie: van MPV naar SUV

De Scénic, een van de meest iconische modellen van Renault, zal met de komst van de vijfde generatie een radicale transformatie ondergaan. Van een conventionele, brave MPV evolueert de Scenic naar een behoorlijk dynamisch uitziende, volledig elektrische SUV. Uiteraard is de Renault Scénic E-Tech Electric gebaseerd op de Scenic Vision-conceptauto, die eerder dit jaar werd onthuld en al een mooi voorproefje gaf van de richting die Renault inslaat met zijn elektrische voertuigen.

Specificaties vergelijkbaar met Nissan Ariya?

Hoewel Renault nog niet alle details heeft vrijgegeven, weten we dat de auto een volledig elektrische aandrijving zal hebben. De exacte prestatiegegevens zijn nog niet bekend, maar Renault zal voor de technologie van de Scénic E-Tech Electric ongetwijfeld een beroep doen op alliantiepartner Nissan.

Daarom kunnen we verwachten dat de Scénic E-Tech Electric qua vermogen, accucapaciteit, rijbereik en laadtijden redelijk vergelijkbaar met de Nissan Ariya zal zijn. Een snelle blik in de database leert ons dat de Nissan Ariya accupakketten van netto 63 en 87 kWh heeft. Dat grootste pakket is in de versie met één elektromotor goed voor een bereik van ruim 500 kilometer. De minst krachtige Ariya heeft een vermogen van 160 kW terwijl het topmodel twee motoren en een systeemvermogen van 290 kW heeft.

Renault Scénic E-Tech Electric

Renault Scénic E-Tech Electric

Nieuwe weg

Met het ontwerp van de Scénic E-Tech Electric slaat Renault een nieuwe weg in, die al min of meer werd ingeluid door de nieuwe Mégane. De auto heeft een futuristisch en gestroomlijnd ontwerp, waarbij de unieke camouflage de vorm nog enigszins maskeert. De camouflage, ontworpen door Renault Design, is niet alleen bedoeld om de auto te beschermen tegen nieuwsgierige blikken, maar is ook een kunstwerk op zich. Het patroon is geïnspireerd op circuits en moet de elektrische aard van de auto benadrukken.

“De Scénic E-Tech Electric is een perfect voorbeeld van onze visie op de toekomst van mobiliteit,” zegt Gilles Vidal, Design Director bij Renault. “Het combineert geavanceerde technologie met een opvallend ontwerp, en we zijn ervan overtuigd dat het een sterke indruk zal maken op de IAA.”

En reken maar dat de Scenic een van de grote publiekstrekkers op de IAA zal worden. In de tussentijd zullen er ongetwijfeld nog wat beelden – ook van het interieur –  en specificaties worden vrijgegeven.

Renault Scénic E-Tech Electric

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)