Renault Grand Kangoo E-Tech Electric: ideaal voor wie ruimte en flexibiliteit zoekt

Renault Grand Kangoo E-Tech Electric

Terwijl Renault van de Scenic een cross-over in plaats van een typische gezinsauto maakt, introduceert het ook een auto die best interessant is voor gezinnen. De nieuwe Renault Grand Kangoo E-Tech Electric, die op de IAA Mobility in München werd onthuld, oogt vrij anoniem maar is interessant als je een ruime en veelzijdige auto zoekt.

Vooral praktisch en functioneel

Waar de allereerste Renault Kangoo zich nog enigszins onderscheidde met zijn speelse design, is de huidige generatie van de Kangoo niet bepaald een blinkvanger. Dat geldt ook voor de Grand Kangoo, die qua design de lijnen van de reguliere Kangoo volgt, maar dan met enkele subtiele verschillen. De grotere lengte van het voertuig is duidelijk zichtbaar, maar dat maakt het uiterlijk niet bepaald imposanter. Het is natuurlijk ook vooral een praktische en ruime auto.

Ruimte en flexibiliteit in optima forma

De Renault Grand Kangoo E-Tech Electric is 40 centimeter langer dan de reguliere Kangoo en biedt daardoor meer ruimte voor passagiers en bagage. Dat maakt de Renault Grand Kangoo E-Tech Electric een interessante optie voor zowel particulieren als bedrijven. Met name taxibedrijven en bedrijven die actief zijn in het groepsvervoer zullen de Renault Grand Kangoo E-Tech Electric, die ruimte voor 7 personen plus bagage biedt, op hun shortlist zetten.

Nu is die ruimte natuurlijk al heel interessant maar de Grand Kangoo onderscheidt zich ook doordat het interieur uitermate flexibel kan worden ingedeeld. Je kunt alle stoelen van de tweede en derde zitrij individueel verschuiven, neerklappen en desgewenst ook verwijderen. Welke configuratie je ook wilt, met de Renault Grand Kangoo E-Tech Electric is het mogelijk.

De zeven stoelen zijn bovendien geheel volwaardig, zodat er ook echt zeven volwassenen met de Grand Kangoo E-Tech Electric kunnen worden vervoerd. Hierbij maakt de extra brede schuifdeur het instappen extra gemakkelijk.

Naast de ruimte en flexibiliteit biedt de Grand Kangoo E-Tech Electric ook een reeks veiligheids- en comfortfuncties. Het voertuig is uitgerust met moderne assistentiesystemen zoals adaptieve cruisecontrol, dodehoekwaarschuwing en parkeerhulp. Dit maakt het rijden niet alleen veiliger maar ook comfortabeler, wat bijdraagt aan de algehele rijervaring.

Renault Grand Kangoo E-Tech Electric

Specificaties en prestaties

De Grand Kangoo E-Tech Electric is uitgerust met een elektromotor die 90 kW/122 pk levert en een koppel van 245 Nm heeft. De auto haalt zijn energie uit een 45 kWh lithium-ion-accu, wat resulteert in een WLTP-actieradius van 265 kilometer. Hoewel dit niet baanbrekend is, is het voldoende voor dagelijks gebruik en korte ritten. De auto biedt dezelfde AC- en DC-oplaadmogelijkheden als zijn kleinere tegenhanger: 22 kW aan de normale AC-laadpaal en maximaal 80 kW aan de DC-snellader. Met name dat met 22 kW aan de AC-lader heeft absoluut zijn voordelen.

Motorvermogen: 90 kW/122 pk
Koppel: 245 Nm
Accucapaciteit: 45 kWh
Actieradius (WLTP): 265 km
AC Laadsnelheid: 22 kW
DC Laadsnelheid: 80 kW
Aantal zitplaatsen 1-7

Nog dit jaar in de showroom

Renault lanceert de Grand Kangoo E-Tech Electric naar verwachting aan het einde van het jaar. We mogen verwachten dat Renault dan inzet op een breed scala aan klanten. Of je nu een druk gezin hebt, een startende ondernemer bent of een groepsvervoer/taxibedrijf runt, deze elektrische zevenzitter belooft voor iedereen een passende oplossing te bieden. Hoewel de exacte prijsstelling nog niet bekend, is het duidelijk dat Renault mikt op een competitieve positie in het segment van de kleine elektrische personenbusjes en praktische MPV’s.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)