Nieuwe krachtpatser uit Korea: Hyundai Ioniq 5 N

Hyundai Ioniq 5N

Een van de premières op het Goodwood Fesival of Speed betrof de Hyundai Ioniq 5 N, een prestatiegerichte variant van de normale Ioniq 5. Deze nieuwe versie belooft een extra dosis sportiviteit in de vorm van méér kracht en snelheid, en dat verpakt in een ietwat aangepast ontwerp.

Veel meer pit

Op zich zijn de specificaties van de Hyundai Ioniq 5 N natuurlijk al best wel indrukwekkend. Dat komt met name door zijn 800V accu, die hoge laadsnelheden mogelijk maakt. Hij is bovendien al verkrijgbaar met twee elektromotoren, die hem aardig wat pit geven. Maar de elektromotoren van de Ioniq 5 N gaan een stapje verder, aangezien deze samen een vermogen van zo’n 429 kW leveren. Inderdaad, vergelijkbaar met GT-uitvoering van de Kia EV6. Dit maakt de Ioniq 5 N tot een van de krachtigste elektrische auto’s in zijn klasse. De auto kan in slechts 3,5 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren en heeft een topsnelheid van 260 km/u.

Uiteraard heeft Hyundai vanwege dit veel grotere vermogen de nodige aanpassingen doorgevoerd, zoals een set Brembo remmen met extra grote schijven. Ook de actieradius mag er wezen, met een geschatte 480 kilometer is die wat minder dan de zuinigere Ioniq 5-varianten maar hij zal voor bijna iedereen voldoen.

Ontwerp wijkt gelukkig niet al te veel af

Wat betreft het ontwerp en de kenmerken van de Hyundai Ioniq 5 N, zal het niet verbazen dat dit amper afwijkt van de normale Ioniq 5. Het exterieur van de auto is strak en modern, en geïnspireerd op de Hyundai Pony, het eerste Hyundai-model dat op de Europese markt verkrijgbaar was. Dat verklaart de hoekige doch karakteristieke lijnen.

Vanwege de sportieve aspiraties is het model op detail hier en daar wat veranderd, en heeft Hyundai een stevige dakspoiler geplaatst, maar het originele model is niet al te veel aangetast. Uiteraard is de auto uitgerust met sportiever interieur en een reeks geavanceerde functies, waaronder een head-up display met augmented reality, een zonnedak met geïntegreerde zonnepanelen en een geavanceerd infotainmentsysteem.

Een vertegenwoordiger van Hyundai heeft het volgende te zeggen over de nieuwe Ioniq 5 N: “We zijn erg trots op de Ioniq 5 N. Het is een auto die de grenzen van wat mogelijk is met elektrische voertuigen verlegt, en we geloven dat het een belangrijke stap voorwaarts is in de evolutie van elektrische mobiliteit.”

Prijs nog niet bekend

In vergelijking met zijn concurrenten biedt de Hyundai Ioniq 5 N een aantrekkelijke combinatie van sportieve prestaties en een zeer acceptabel bereik, en dan is er natuurlijk nog die hoge laadsnelheid. Wat betreft de prijs en beschikbaarheid van de Hyundai Ioniq 5 N, is er officieel nog niets bekend. Echter, gezien de specificaties en functies van de auto, is het waarschijnlijk dat de prijs concurrerend zal zijn met andere ‘high-performance’ elektrische auto’s op de markt.

Je zou de prijs, als je wilt, kunnen inschatten door bij de Kia EV6 te kijken hoeveel duurder de GT-versie is vergeleken met de normale versies, en die meerprijs op te tellen bij de ruwweg 65 mille die de versies met vierwielaandrijving van de Ioniq 5 kosten.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)