Caterham toont lef met de Project V

Caterham Project V

Het Britse sportwagenmerk Caterham, bekend om zijn lichtgewicht en minimalistische ‘retro’-ontwerpen, heeft met de onthulling van de Project V een gedurfde stap gezet. Niet alleen omdat het een elektrische sportwagen is, maar ook omdat hij én heel modern oogt, én dicht is. Dat zagen we tot dusver niet bij Caterham.

Moderne technologie in een modern ontwerp

Kennelijk dacht men bij Caterham dat als men toch de stap naar een moderne, elektrische aandrijflijn moet zetten, men er dan net zo goed een modern ontwerp voor moest bedenken. Dat wil nog niet zeggen dat het ontwerp van de Project V niet is geïnspireerd op de minimalistische filosofie van Caterham. Anthony Jannarelly, de hoofdontwerper van het project, legt uit: “Het Caterham Seven’s design is eenvoudig en minimalistisch, het is ontworpen voor zijn beoogde functie, om lichtgewicht en leuk om te rijden te zijn. Met Project V passen we deze filosofie toe op de sportcoupé architectuur om een verleidelijke en tijdloze silhouet te creëren. Elk kenmerk moet zichzelf rechtvaardigen vanuit een gewichtsperspectief om lichtheid te behouden en de betrokkenheid van de bestuurder te optimaliseren.”

Caterham Project V

Snel op de weg én bij de lader

Met de technische specificaties van de Project V maakt Caterham net zo veel indruk als met het ontwerp. De auto wordt aangedreven door een 200 kW synchroon motor met permanente magneet, geplaatst aan de achterzijde van de auto. De auto is uitgerust met een tweepakket 55 kWh USOC-accu met geavanceerd thermisch beheer, welke in slechts 15 minuten van 20 naar 80 procent kan worden opgeladen. Met een geschatte topsnelheid van 230 km/u en een bereik van zo’n 400 kilometer, biedt de Project V een opwindende rijervaring zonder de beperkingen van een beperkt bereik.

Lichtgewicht

De Caterham Project V is niet alleen snel, maar ook licht. Met een rijklaar gewicht van slechts 1.190 kilo blijft de auto trouw aan de lichtgewicht filosofie van Caterham. De auto is gebouwd op een innovatief koolstofvezel en aluminium composiet chassis met composiet carrosserie, wat bijdraagt aan het lage gewicht.

EVO Magazine, een gerespecteerde stem in de autowereld, heeft de Project V al geprezen als “een van de eerste EV’s die het elektrische sportwagenraadsel zou kunnen kraken… ondersteund door de pure, eenvoudige techniek die het merk definieert.”

Caterham Project V

Rond de ton

De prijs van de Project V begint bij minder dan £80.000 GBP (voor de Britse markt), zodat hij hier dus ongeveer een ton zal gaan kosten. Dat maakt hem nog niet erg toegankelijk maakt voor een breed publiek maar er zijn ongetwijfeld genoeg autoliefhebbers die dit een acceptabel bedrag vinden voor een unieke en opwindende rijervaring. Wie toch liever een elektrische Caterham is het bekende ‘Seven’ design wil: daarvoor is er de Caterham EV Seven.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)