China’s Ride-Hailing voertuigen: taxi’s van de toekomst

In de bruisende steden van China is het vinden van een vervoersmiddel dat zowel efficiënt als betaalbaar is een uitdaging. Maar dankzij de opkomst van Ride-Hailing diensten, vergelijkbaar met Uber, is deze uitdaging verleden tijd. Met slechts enkele tikken op je smartphone, kun je een auto oproepen die binnen enkele minuten voor je klaarstaat. Deze service biedt niet alleen gemak; de auto’s zijn ook nog eens vlekkeloos schoon, en de chauffeurs navigeren soepel door het verkeer. Zelfs in een megastad als Beijing kost een uur durende rit je niet meer dan 100 yuan, omgerekend ongeveer 13 euro.

Nieuwe generatie Ride-Hailing voertuigen

Traditionele particuliere auto’s voldoen vaak niet aan de optimale voorwaarden voor taxiwerk. Ze bieden beperkte ruimte voor bagage en comfort voor passagiers. Chinese autofabrikanten hebben hierop geantwoord door speciaal ontworpen ride-hailing voertuigen te ontwikkelen. Deze auto’s, uitsluitend bedoeld voor commercieel gebruik, onderscheiden zich met hun ruime cabines, uitgebreide opbergmogelijkheden, en schuifdeuren voor een snelle instap. Bovendien verhogen ingebouwde entertainmentopties het comfort voor passagiers tijdens langere ritten.

Vooraanstaande Modellen

  • Bestune NAT: Onderdeel van FAW, onderscheidt de NAT zich door zijn praktische ontwerp. Hoewel niet de meest esthetisch aantrekkelijke, biedt de 4.4 meter lange auto plaats aan vier passagiers en wordt aangedreven door een motor van 163 pk en 155 Nm. Een 54 kWh LFP-batterij zorgt voor een bereik van 425 kilometer, en het model is ook beschikbaar met een optie voor accuwissel. Prijs: €18.700.
Bestune NAT
  • BYD D1: In samenwerking met DiDi, China’s grootste ride-hailing bedrijf, is de D1 ontworpen. Dit 4.4 meter lange voertuig heeft een voorwielaandrijving met 136 pk en 180 Nm, en een 53.6 kWh Blade LFP-batterij voor een bereik van 418 kilometer. Prijs: €17.500.
  • IT Box EX100: Een uniek ontwerp van Beijing Boxzhixing Technology, de EX100 valt op door zijn twee grote schuifdeuren zonder middenpilaar en een ongewone stoelindeling. Met een 161 pk motor en een 62 kWh accu, belooft het een bereik van 480 kilometer. Productie start begin dit jaar.
  • Apollo RT6: Van Baidu’s dochteronderneming Apollo, bekend om zijn technologie voor autonoom rijden, komt de RT6. Dit 4.8 meter lange MPV model, uitgerust met een 147 pk sterke motor van BYD, kan volledig autonoom rijden dankzij vier lidars. Een uitklapbaar stuur is aanwezig voor gebieden waar autonoom rijden nog niet is toegestaan. Prijs: €32.000.

Deze gespecialiseerde Ride-Hailing voertuigen zijn een revolutie in het stadsvervoer, met een focus op gebruiksgemak, passagierscomfort, en technologische innovatie. Terwijl China het pad effent, zou de rest van de wereld wel eens snel kunnen volgen in deze ontwikkeling.

Tekst: Tycho de Feijter

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)