Tesla komt met nieuwe software update – geen stuurinput meer nodig

Tesla staat op het punt een nieuwe update uit te rollen die de zogenaamde “stuur-druk” zal verwijderen, een functie die bestuurders waarschuwt om druk op het stuurwiel toe te passen. Tesla vraagt om deze druk op het stuurwiel wanneer de bestuurder gebruikmaakt van ‘auto pilot’. Oftewel wanneer de Tesla zelfstandig rijdt. Dit wordt gedaan als controle of de bestuurder nog wel zelf de ‘touwtjes in handen heeft’. Deze verandering zal plaatsvinden met de introductie van een nieuwe Supervised Full Self-Driving (FSD) update, die naar verwachting volgende week wordt uitgebracht.

Bevestiging Elon Musk

Elon Musk heeft nu bevestigd dat Tesla van plan is om de stuur-druk controle te verwijderen met de aanstaande Full Self-Driving v12.4. Voor het uitoefenen van die druk wordt de term “stuur-nag” gebruikt, vanwege het ‘zeurderige’ karakter. De term ‘stuur-nag’ wordt door Tesla-bestuurders dus gebruikt om de meldingen aan te duiden die het voertuig verzendt om bestuurders eraan te herinneren druk uit te oefenen op het stuurwiel. Tesla heeft geen manier om handen aan het stuurwiel te detecteren, dus vraagt het die bevestiging door bestuurders hun handen aan het stuurwiel te laten houden en het toepassen van druk op het stuurwiel.

Tesla stuurt deze meldingen ongeveer elke minuut, afhankelijk van de rijsnelheid op FSD. Deze meldingen kunnen vervelend en overbodig worden. Juist omdat Tesla ook zijn camera die op de bestuurder is gericht, gebruikt om de aandacht te detecteren. Door middel van deze camera kan Tesla meldingen tonen als het detecteert dat de bestuurder niet meer dan ongeveer drie seconden naar de weg kijkt.

Langzamer remmen

De aankomende update belooft niet alleen deze wijzigingen, maar Musk hintte eerder op andere verbeteringen die deze versie met zich mee zal brengen. Onder deze verbeteringen valt onder andere het geleidelijker remmen en optrekken. Dit zou volgens Tesla het comfort ten goede komen. Deze stappen markeert een voortdurende evolutie in de richting van Tesla’s ambitie om autonoom rijden op grote schaal mogelijk te maken. Met elke update komt de belofte van een toekomst waarin auto’s in staat zijn om zelfstandig te rijden, zonder constante menselijke tussenkomst.

Tekst: Arjan Hordijk

1200 675 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)