Stoer en verfrissend: Mahindra Thar.e Concept

Mahindra Thar.e Concept

Of we hem ook in Europa mogen verwachten, is nog even afwachten maar de nieuwe Mahindra Thar.e Concept ziet er absoluut interessant uit. Hij biedt door de combinatie van een robuuste retro-uitstraling en moderne technologie een fris ogend alternatief op een SUV, en is bovendien een van de weinige SUV’s die ook een echte terreinauto zijn.

Boxy exterieur

Het eerste dat opvalt aan de Thar.e Concept is het boxy ontwerp. De squircle-koplampen en agressieve banden geven het voertuig een robuuste uitstraling. De achteruitrijcamera’s vervangen de traditionele zijspiegels, en het profiel doet een beetje denken aan zowel een Jeep Wrangler als de Toyota FJ Cruiser.

Functioneel interieur

Binnenin de Thar.e Concept ligt de nadruk, zoals het bij een terreinwagen hoort, op functionaliteit. Het draaibare centrale scherm en de stevige handgrepen zijn ontworpen voor zowel stadsgebruik als off-road avonturiers. De interieurafwerking is praktisch en toch stijlvol, en de aandacht is daarbij duidelijk gericht op gebruiksgemak en comfort.

Inglo EV skateboard-platform

De Thar.e Concept is gebouwd op Mahindra’s nieuwe Inglo EV skateboard-platform. Deze veelzijdige basis moet in de nabije toekomst ook de basis vormen van andere elektrische SUV’s van het Indiase merk.

Aandrijving

Qua aandrijving biedt de Thar.e Concept mogelijk een 286 pk motor op het achterwiel en een optionele motor op de voorwielen met een vermogen van 107 pk. Helaas zijn de specifieke technische details zoals accucapaciteit, actieradius, en laadsnelheid aan de DC-snellader nog niet vrijgegeven.

Beschikbaarheid

De mogelijke marktintroductie van de Thar.e Concept is een onderwerp van discussie. Het betreft immers nog maar een conceptvoertuig. De kans dat er een productiemodel va wordt afgeleid dat in India op de markt komt, lijkt ons groot. Maar net zo groot is de onzekerheid op hij op de Europese markten zal worden aangeboden.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)