Smart maakt het rijtje compleet: ook een Smart #2 en Smart #4 in de planning

Smart #2 en Smart #4 in de planning

Volgens berichten in de media heeft Smart plannen voor de ontwikkeling van twee nieuwe modellen: de Smart #2 en de Smart #4. Met deze uitbreiding is het programma van het Duitse automerk, dat bekend staat om zijn compacte stadsauto’s, opeens behoorlijk compleet.

Compacte stadautootjes

Smart heeft zich al sinds zijn oprichting gericht op het ontwikkelen van compacte, efficiënte voertuigen. De laatste modellen die hier nu rondrijden zijn de Smart Fortwo en de Smart Forfour, die deels in samenwerking met Renault worden gebouwd. Deze modellen hebben een niche markt bediend, die vooral gericht is op compacte, trendy voertuigen voor de stedelijke mobiliteit.

Nieuwe start voor Smart

Maar echt rijk is Mercedes-Benz, de eigenaar van het merk, er nooit van geworden. Daarom heeft men besloten om een nieuwe start met het merk te maken. Men ging hiervoor een samenwerking aan met het Chinese Geely, dat ook 10% van de aandelen van Mercedes-Benz in bezit heeft. Smart is nu een joint venture van Mercedes-Benz en Geely. Het ontwerp komt voor het grootste deel uit Duitsland terwijl Geely voor de technologie en de productie zorgdraagt.

Weer iets groter

De eerste modellen van het ‘nieuwe’ Smart, de #1 en #3, hebben inmiddels hun debuut gemaakt. Deze zijn overigens behoorlijk wat groter dan de oorspronkelijke modellen van Smart. De eerste exemplaren van de Smart #1 zullen zeer binnenkort worden uitgeleverd en ook de Smart #3 zal niet lang op zich laten wachten.

En straks ook weer kleiner

De typenummers van die modellen doen natuurlijk vermoeden dat er ook een model daar tussenin zal komen. Welnu, dat model, dat uiteraard de Smart #2 zal gaan heten, gaat er inderdaad komen. Bovendien komt er waarschijnlijk ook een Smart #4. Met deze twee modellen zou Smart het assortiment aanvullen met wat kleinere voertuigen, waarmee het dus weer een beetje terug naar de roots gaat.

Nog veel onduidelijk rond de Smart #2 en Smart #4

Er is nog niets officieel bevestigd, maar naar verluid wordt de Smart #2 een compacte tweezits stadsauto die in 2025 op de markt zal komen. De Smart #4 komt naar verwachting in 2026 en moet een compacte hatchback worden, welke enigszins vergelijkbaar zal zijn met de Mercedes A Klasse.

Beiden voertuigen worden, net als de Smart #1 en #3, geproduceerd in samenwerking met de Chinese autofabrikant Geely. We weten uiteraard ook nog niets over de specificaties, al is het duidelijk dat ook deze modellen over een volledig elektrische aandrijflijn zullen beschikken.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)