Serieproductie Volkswagen ID.7 is gestart

Serieproductie Volkswagen ID.7 gestart

Volkswagen maakt bekend dat men is begonnen met de serieproductie van de VW ID.7. Deze elektrische sedan kunnen we beschouwen als de elektrische variant van de populaire VW Passat. Een belangrijk volumemodel dus voor de Duitse fabrikant, die onlangs liet weten dat de EV-verkopen nog niet naar tevredenheid verlopen.

Productie in Emden

De productie vindt plaats in de Volkswagen-fabriek in het Duitse Emden. Deze productiefaciliteit, die niet zo lang geleden is omgebouwd om er elektrische modellen uit de ID-familie te kunnen produceren, heeft nu de eer om de allereerste exemplaren van de ID.7 te produceren. Het van de band rollen van de eerste ID.7 werd uiteraard bijgewoond door belangrijke leiders en stakeholders van het bedrijf.

Uiteraard geschiedt de productie van de ID.7 zo duurzaam mogelijk. De focus op duurzaamheid is breed. Van de materialen tot de productieprocessen, alles weerspiegelt de toewijding van Volkswagen aan milieuvriendelijke productie.

Productie Volkswagen ID.7

Volkswagen ID.7

De Volkswagen ID.7 wordt gezien als een belangrijke toevoeging aan het groeiende portfolio van elektrische voertuigen van het bedrijf. De auto is qua afmetingen vergelijkbaar met de VW Passat, en hij biedt een indrukwekkend bereik en krachtige prestaties. Het ontwerp van de ID.7 is modern en elegant, met strakke lijnen en veel aandacht voor aerodynamica.

Verder is het interieur ruimer dan dat van de VW Passat, met hoogwaardige materialen en uiteraard ook de nieuwste technologie. We mogen verwachten dat de VW ID.7 wordt voorzien van de laatste update van de voertuigsoftware van Volkswagen. Dat betekent dat het navigatiesysteem automatisch laadpunten in de route opneemt als het actuele rijbereik minder is dan de te rijden afstand.

Aerodynamica

De aerodynamica van de Volkswagen ID.7 speelt een cruciale rol in de efficiëntie en het bereik van het voertuig. Aerodynamica is van enorm belang in de ontwikkeling van elektrische voertuigen, waar elke verbetering in efficiëntie kan bijdragen aan een groter bereik en een lager energieverbruik.

Het ontwerp van de ID.7 is zorgvuldig geoptimaliseerd om de luchtweerstand te minimaliseren, wat resulteert in een indrukwekkende luchtweerstandscoëfficiënt van slechts 0,28. Deze waarde is een belangrijke factor in de mogelijkheid van de auto om een bereik van meer dan 700 kilometer te halen op een enkele acculading.

Volkswagen ID.7

De ingenieurs van Volkswagen hebben gebruik gemaakt van geavanceerde simulatietechnologieën en windtunneltests om de luchtstroom rond de auto te analyseren en te optimaliseren. De gladde oppervlakken, geïntegreerde deurgrepen, en speciaal ontworpen velgen zijn slechts enkele van de kenmerken die bijdragen aan de aerodynamische efficiëntie van de ID.7. Zelfs de onderkant van de auto is ontworpen om de lucht soepel te geleiden, waardoor turbulentie wordt verminderd.

Bovendien heeft de ID.7 verschillende actieve aerodynamische elementen, zoals een adaptieve luchtinlaat in de voorkant, die zich automatisch aanpast aan de rijomstandigheden. Dit helpt niet alleen om de luchtweerstand te verminderen, maar draagt ook bij aan de koeling van de accu en de motor, wat de algehele prestaties van het voertuig verbetert.

Beschikbaarheid

Volkswagen heeft plannen aangekondigd om de ID.7 in verschillende markten te introduceren. De prijsstelling en beschikbare varianten zullen binnenkort worden onthuld, maar het is duidelijk dat het concern mikt op een breed, wereldwijd publiek. Daarom zal de ID.7 naar verwachting een belangrijke rol spelen in de strategie van Volkswagen om een leidende positie in de elektrische voertuigmarkt te verwerven.

Vooralsnog heeft Volkswagen twee uitrustingsvarianten aangekondigd, de VW ID.7 Pro en VW ID.7 Pro S. De hoeveelheid uitvoeringen zal later nog worden uitgebreid. Bovendien komt er op termijn ook nog een stationwagen-versie van de VW ID.7.

Uitvoering Vermogen (kW) Accu (kWh) Actieradius (km) Laadsnelheid (kW)
ID.7 Pro 150 77 615 170
ID.7 Pro S 210 86 700 200

Belangrijke stap

De start van de serieproductie van de Volkswagen ID.7, die men wereldwijd wil aanbieden, wordt door experts en analisten beschouwd als een belangrijke stap in de richting van een breder aanbod van elektrische voertuigen. De ID.7, met de iconische VW Passat als conventionele tegenhanger, is immers een elektrische sedan in een populair segment. Daarom ziet men de ID.7 als een voertuig dat de aantrekkingskracht van elektrisch rijden bij het grote publiek kan vergroten.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)