En dan is daar zomaar een teaser van de Fiat 600

Fiat 600e

En opeens is ie daar, een video waarin we een voorproefje van de nieuwe Fiat 600 te zien krijgen. Inderdaad, net als de 500 doet ook dit getal denken aan vervlogen tijden. De iets minder kleine maar net zo aaibare Fiat 600 maakt een elektrische comeback. Maar de nieuwe Fiat 600e is meer dan een knipoog naar het verleden.

Fiat heeft, onder de hoede van Stellantis, de blik weer helemaal op de toekomst gericht. Met de komst van de Fiat 600e zet de Italiaanse fabrikant een compacte cross-over in een heel interessant segment op de markt, die het traditionele design van Fiat in een nieuw, duurzaam jasje steekt.

En weer een moderne interpretatie van een klassieker

Natuurlijk is de elektrisch 600e een eerbetoon aan de historische Fiat 600, een auto die in de jaren ’50 en ’60 een icoon was op de Europese wegen. Deze moderne interpretatie daarvan is net als zijn iconische voorganger ontworpen om te voldoen aan de eisen van de moderne stadsbewoner. Alleen nu dus met een duurzame, schone en fluisterstille elektrische aandrijving.

We mogen hem waarschijnlijk positioneren als subcompacte SUV. Het segment van de Peugeot e-2008 en Opel Mokka-e, om binnen het eigen concern te blijven. Maar hij komt ook in het vaarwater van andere merken, en het zal interessant zijn in hoeverre dit aaibare autootje op kan boksen tegen ‘premium’ concurrenten in de vorm van de Smart #1 en Volvo EX30. Natuurlijk, de Fiat 600e biedt een prachtige mix van retro-charme en moderne technologie. Maar smaken verschillen nu eenmaal.

Fiat 600 krijgt uiteraard retrolooks

Het uiterlijk van de 600e is onmiskenbaar Fiat. De ronde koplampen en het grote ‘600’-logo aan de voorkant zijn een duidelijke verwijzing naar zijn voorgangers. Maar de 600e is ook duidelijk een product van zijn tijd, met een hogere rijhoogte en een robuustere uitstraling dan de klassieke modellen. Een auto die zowel in de stad, op het platteland en op de snelweg in de stedelijke gebieden in zijn element is.

Weinig nieuws onder de motorkap

De Fiat 600e wordt hoogstwaarschijnlijk uitgerust met de nieuwe elektromotor Stellantis, met een vermogen van 115 kW. Deze betrekt zijn energie uit een accupakket met een capaciteit van 54 kWh. Hoewel de officiële specificaties nog niet zijn vrijgegeven, kunnen we aan de hand van vergelijkbare concurrenten uit de portfolio van Stellantis verwachten dat de actieradius rond de 400 kilometer zal liggen. De acceleratie van 0 naar 100 km/u zou in ongeveer 9 seconden moeten gaan, en de begrensde topsnelheid schatten wij op 150 km/u.

Fiat 600e

Binnenin de 600e

Het interieur van de 600e is ook te zien op de video. Het biedt zo te zien een mix van modern comfort en retrolooks. Het infotainmentsysteem heeft een groot touchscreen en is uiteraard gebaseerd op de gebruikersinterface van Stellantis, het moederbedrijf van Fiat. Zo te zien is de bediening van de klimaatregeling overgenomen van de 500e, wat in ieder geval zorgt voor voldoende gebruiksgemak.

Beschikbaarheid en prijs

De officiële onthulling van de 600e staat gepland voor 4 juli. Deze datum is zorgvuldig gekozen, hij valt namelijk samen met de 65e verjaardag van de originele Fiat 500. De productie van de 600 zal plaatsvinden in de Stellantis-fabriek in Tychy, Polen. Hoewel de exacte prijs nog niet bekend is, wordt verwacht dat de elektrische versie rond de 35.000 euro zal kosten. Er zijn ook varianten met een benzinemotor en hybride aandrijving gepland. Daarvan zal de prijs naar verwachting bij ongeveer 25.000 euro beginnen. De exacte beschikbaarheid en leveringsdata zijn nog niet bekend, maar gezien de geplande onthulling in juli, kunnen we verwachten dat de eerste modellen op zijn vroegst later dit jaar bij de dealers zullen aankomen. De daadwerkelijke levering zal dan volgend jaar worden.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)