Elektrische Renault 5 ook geschikt voor bi-directioneel laden

Elektrische Renault 5

De toekomst van elektrisch rijden heeft zo nu en dan een nostalgisch tintje, zoals eerder deze week te zien was aan de Fiat 600e. Ook bij Renault is er een vleugje nostalgie. Daar werkt aan een elektrische versie van de iconische Renault 5. Die wordt geschikt voor bi-directioneel laden, melden de Fransen.

Een energiebron op wielen

De nieuwe Renault 5 is uitgerust met een bi-directionele lader. Dankzij de geavanceerde bi-directionele laadtechnologie, ook wel bekend als Vehicle-to-Grid (V2G), wordt de nieuwe Renault 5 meer dan alleen een vervoersmiddel; het wordt een energiebron op wielen. De auto kan niet alleen energie opnemen, maar kan die teruggeven aan het stroomnet.

In combinatie met de Mobilize Powerbox, een bi-directioneel laadstation, kunnen eigenaren van de Renault 5 energie terugleveren aan het stroomnet. Dit kan vooral interessant zijn tijdens piekuren, wanneer de vraag naar stroom hoog is en de prijzen stijgen.

Elektrische Renault 5 ook geschikt voor bi-directioneel laden

Besparen op je energierekening

Het V2G-systeem biedt niet alleen voordelen voor het stroomnet, maar ook voor de eigenaar van de auto. “Dankzij Mobilize V2G wordt de auto een energiereserve. Eigenaren hoeven hun voertuig alleen maar regelmatig aan te sluiten op de Powerbox om hun elektriciteitsrekening te optimaliseren en hun mobiliteit emissiearmer te maken,” zegt Corinne Frasson, Directeur van Energy Services bij Mobilize. Gemiddeld kan de kosten van het opladen van de auto met de helft worden verminderd.

De technologie achter V2G

Het V2G-systeem van Mobilize bestaat uit vier complementaire componenten:

  1. Een bi-directionele lader die beschikbaar zal zijn op toekomstige elektrische voertuigen van Renault, te beginnen met de Renault 5.
  2. De Mobilize Powerbox, een bi-directionele terminal die is ontworpen in samenwerking met teams van de Software République.
  3. Een Mobilize elektriciteitscontract, dat CO2-neutrale elektriciteit garandeert en dient om de energie die terug aan het net wordt geleverd, te vermarkten.
  4. Een smartphone-app waarmee het bi-directionele laden kan worden geprogrammeerd.

Elektrische Renault 5 ook geschikt voor bi-directioneel laden

Ook op andere toekomstige EV’s van Renault

De Renault 5 is het eerste voertuig van de Franse fabrikant dat zal worden uitgerust met de nieuwe bidirectionele lader. De software voor stroombeheer zorgt voor continue toegang tot de Mobilize V2G-service en beschermt tegelijkertijd de accucapaciteit.

Het V2G-systeem zal direct beschikbaar zijn bij de lancering van de Renault 5 in Frankrijk in 2024. In hoeverre dit concept ook in Nederland beschikbaar komt, en wanneer, is nog niet duidelijk.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)