De Nissan Concept 20-23 is meer dan alleen een show car

Nissan Concept 20-23

Het is niet vanzelfsprekend dat een conceptcar de verbeelding prikkelt, maar geen concrete blik biedt op wat komen gaat. De Nissan Concept 20-23, onthuld ter ere van het 20-jarig jubileum van Nissan’s London Design Studio, biedt waarschijnlijk wél een soort van voorproefje van een concreet productiemodel.

Achtergrond van de Nissan Concept 20-23

De Nissan Concept 20-23 conceptcar is niet zomaar een designoefening. Het markeert twee decennia van innovatie en creativiteit in Nissan’s Londense studio. Het is ook een voorbode van de elektrische toekomst van het bedrijf, met name in de vorm van de nieuwe Nissan Micra.

Design en esthetiek

Wie bedenkt hoe bescheiden het design van de eerste generaties van de Nissan Micra was, zal concluderen dat de Nissan Concept 20-23 in vergelijking daarmee een waar visueel spektakel is. Met zijn vleugeldeuren en futuristische lijnen breekt het concept behoorlijk met traditionele ontwerpnormen.

De auto lijkt als het ware te zeggen: “Kijk, dit is wat mogelijk is als we de grenzen van design en technologie opzoeken.” Sommigen zullen het ontwerp te gewaagd vinden terwijl anderen enthousiast zullen zijn over de frisse wind die er vanuit London waait. Maar duidelijk is wel, is dat de auto aardig wat aandacht trekt. Laten we hopen dat Nissan bij het definitieve ontwerp van de Micra net zo veel lef heeft.

Nissan Concept 20-23

Nissan Concept 20-23

Technologie

Wat technologie betreft, zal de Concept 20-23 een toonbeeld zijn van wat Nissan in huis heeft. De conceptcar dient als een soort laboratorium op wielen, waarin nieuwe technologieën kunnen worden getest en verfijnd voordat ze hun weg vinden naar productiemodellen.

Hoewel er geen sprake is van enige specificaties, het is immers een show car, is het duidelijk dat het de bedoeling is de auto een volledig elektrische aandrijflijn heeft. Dit past binnen Nissan’s bredere strategie om tegen 2030 een volledig elektrisch aanbod te hebben. De Japanse autofabrikant heeft onlangs ook toegezegd dat er in Europa alleen nog maar elektrische modellen zullen worden geïntroduceerd.

Goede kans overigens dat Nissan voor een definitieve elektrische Nissan Micra gebruik zal maken van de technologie van alliantiepartner Renault. Dat heeft het CMF-B EV-platform, dat het Franse merk voor de nieuwe elektrische Renault 4 en 5 gaat gebruiken, inmiddels bijna gereed.

Elektrische stadsauto

In een markt die steeds meer verzadigd raakt met elektrische voertuigen maar waar de kleinere en betaalbare modellen nog schaars zijn, biedt de Nissan Concept 20-23 een frisse kijk op wat een compacte stadsauto kan zijn. Er zijn nog niet veel elektrische stadsauto’s omdat het nog bijna onmogelijk is om die kostendekkend te produceren. Het is daarom een gedurfde stap voor Nissan, dat hiermee laat zien dat ze niet bang zijn om risico’s te nemen in een competitieve markt. Dat maakt de Nissan Concept 20-23 een heel interessant voorproefje van de toekomstige elektrische Nissan Micra.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)