Avatr 12: nu in productie, over twee jaar ook naar Europa

Avatr 12

Terwijl de traditionele automerken hun elektrische portfolio blijven uitbreiden, betreden nieuwe spelers in hoog tempo de markt met steeds interessantere modellen. Een van die nieuwkomers is Avatr, en dat bedrijf heeft alweer zijn tweede elektrische model, de Avatr 12, in productie genomen.

Avatr is een Chinese startup die zich heeft gevestigd als een serieuze speler in de elektrische automarkt. Het bedrijf heeft eerder indruk gemaakt met zijn eerste model, de Avatr 11.

Het is weliswaar een nieuw Chinees automerk, maar de bedrijven achter Avatr zijn niet de minsten. Het bedrijf is namelijk een joint venture tussen Huawei, CATL en Changan. Huawei is een bekende technologiegigant terwijl CATL een prominente accuproducent is en het hier nogal onbekende Changan is in China een gevestigde autofabrikant.

Deze samenwerking brengt dus een breed scala aan expertise samen, van technologie en accuproductie tot auto-ontwerp en -fabricage. De drie bedrijven hebben volgens Avatr’s CEO Tan Benhong samen meer dan 2 miljard yuan (~274 miljoen USD) geïnvesteerd in de ontwikkeling van de Avatr 12.

Avatr 12

Boordevol technologie

Net als de eerder uitgebrachte Avatr 11 is ook de Avatr 12 een fraai ogende auto met een futuristisch design dat het midden houdt tussen een sedan en een SUV-coupé. Het interieur is minstens zo indrukwekkend, met een bijzonder luxueuze afwerking en een 35,4-inch 4K panoramisch scherm.

Op technologisch vlak is de auto uitgerust met Huawei’s HarmonyOS 4.0 en het geavanceerde ADS 2.0 rijassistentiesysteem. Dit maakt autonoom rijden mogelijk in diverse scenario’s, van snelwegen tot stedelijke gebieden en zelfs autonoom parkeren. Huawei’s ADS 2.0 geavanceerde rijassistentiesysteem maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om de rijervaring te verbeteren, waardoor de Avatr 12 zich kan aanpassen aan verschillende rijomstandigheden zonder afhankelijk te zijn van HD-kaarten.

Wat de aandrijving betreft, beschikt de Avatr 12 over een LFP-accu met een capaciteit van 94,5 kWh. Deze accu biedt – althans volgens de optimistische CLTC-norm – een indrukwekkend bereik van 700 km en kan in slechts 10 minuten tot 400 kilometer aan bereik opladen. Voor de verdere specificaties kun je het eerdere artikel over de Avatr 12 lezen.

Over twee jaar ook naar Europa

De eerste leveringen van de Avatr 12 zijn gepland voor het laatste kwartaal van dit jaar in China. Wat Europa betreft, heeft het bedrijf bevestigd dat de auto in 2025 op de Europese markt zal verschijnen.

Dan wordt het interessant om te zien of Avatr met zijn geavanceerde technologie genoeg in huis heeft om te concurreren met luxemerken zoals Audi, BMW en Mercedes. Het model onderscheidt zich weliswaar door zijn unieke design en geavanceerde technologie, maar we weten in Europa terdege dat Huawei het niet zo nauw neemt met onze privacy. Hoewel het bedrijf verbetering heeft beloofd mag je je toch afvragen in hoeverre men in de toekomst onze privacy wél serieus neemt. Dit aspect zal mede van doorslaggevend belang zijn voor een Europese marktintrede.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)