Audi Q4 e-tron wordt krachtiger en efficiënter

Audi Q4 e-tron

Audi geeft zijn kleinste elektrische model, de Q4 e-tron, een upgrade. Dankzij een krachtigere, efficiëntere aandrijflijn krijgt hij betere prestaties. Daarnaast verbeterde de Duitse autofabrikant ook het nodige aan de rijeigenschappen en uitrusting.

De Audi Q4 e-tron is momenteel het enige model dat Audi op de MEB-architectuur van de Volkswagen Groep bouwt. Omdat de Volkswagen Groep wat verbeteringen doorvoerde aan deze veelgebruikte elektrische architectuur, kan Audi daar ook van profiteren.

Nieuwe elektromotor

Men voert dit model voortaan uit met een nieuwe elektromotor op de achteras, die we al kennen van de nieuwe Volkswagen ID.7. Met die nieuwe aandrijflijn heeft de Q4 e-tron niet alleen wat meer vermogen maar ook een groter rijbereik. Zowel de uitvoeringen met achterwielaandrijving als de versies met quattro vierwielaandrijving beschikken (op de achteras) nu over deze nieuw ontwikkelde synchroonmotor met permanente magneet. Overigens zal de 40-versie vanwege de krachtigere aandrijflijn voortaan als 45 door het leven gaan, en de 50 gaat om dezelfde reden 55 heten.

Audi Q4 e-tron dashboard

Verdere verbeteringen

Audi meldt verder dat men verbeteringen heeft doorgevoerd aan het onderstel en de besturing van de Q4 e-tron, wat hem wat sportieve rijeigenschappen moet geven. Ook zijn er uitbreidingen aan de uitrusting en de veiligheidssystemen. Het volledig digitale Audi Virtual Cockpit-instrumentarium is voortaan standaard. Ook krijgt de Q4 een actieve rijstrookassistent en de mogelijkheid om met ‘fake sounds’ de rijervaring te verrijken. Die laatste feature zal de meningen ongetwijfeld verdelen maar is niettemin interessant.

Specificaties

De Audi Q4 e-tron is beschikbaar in verschillende versies, waarbij de Q4 45 e-tron en Q4 Sportback 45 e-tron achterwielaandrijving hebben en over een vermogen van 210 kWh (286 pk). De Q4 55 e-tron quattro en Q4 Sportback 55 e-tron quattro zijn de topmodellen met een vermogen van 250 kW. De acceleratie van 0 naar 100 km/u varieert van 5,4 seconden voor de topmodellen tot 6,7 seconden voor de 45 e-tron versies. Uiteraard kunnen kopers ook nu nog kiezen voor de normale carrosserievariant, en voor de sportiever ogende Sportback-variant.

Alle varianten van de Audi Q4 e-tron zijn uitgerust met een accupakket met een netto capaciteit van 77 kWh, waarbij de maximale DC-laadsnelheid varieert afhankelijk van het model. De quattro-versies kunnen nu bijvoorbeeld laden met een snelheid van maximaal 175 kW, terwijl de versies met achterwielaandrijving een maximale laadsnelheid van 135 kW hebben.

De actieradius van de Audi Q4 e-tron varieert uiteraard afhankelijk van het model en de rijomstandigheden. Helaas heeft men nog niet alle specificaties vrij kunnen geven. Op dit moment weten we alleen de actieradius van de Audi Q4 45 e-tron, die een maximum WLTP-range van 524 kilometer heeft. De Sportback-variant hiervan komt dankzij een betere stroomlijn iets verder: 547 kilometer.

Audi Q4 e-tron Vermogen Accupakket Actieradius (WLTP)
Q4 45 e-tron 210 kW 77 kWh 524 km
Q4 Sportback 45 e-tron 210 kW 77 kWh 547 km
Q4 45 e-tron quattro 210 kW 77 kWh NNB
Q4 Sportback 45 e-tron quattro 210 kW 77 kWh NNB
Q4 55 e-tron quattro 250 kW 77 kWh NNB
Q4 Sportback 55 e-tron quattro 250 kW 77 kWh NNB

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)