Allego en Porta Group bundelen krachten

Allego en Porta Group

Een bezoek aan een meubelzaak duurt vaak best wel lang, en is daardoor ook een prima gelegenheid om tegelijkertijd de elektrische auto op te laden. Dat is precies wat Allego en de Duitse Porta Group mogelijk maken. Deze twee bedrijven slaan de handen ineen om een netwerk van 1.500 laadpunten op te zetten bij meubelzaken in heel Duitsland.

Strategische samenwerking

De samenwerking tussen Allego, een toonaangevende leverancier van laadinfrastructuur, en de Porta Group, een prominent Duits familiebedrijf dat meubelwinkels exploiteert, is niet alleen een strategische zet om tegemoet te komen aan de groeiende markt voor elektrische voertuigen.

Deze samenwerking is een win-win situatie voor beide partijen. Voor Allego betekent het een uitbreiding van hun laadnetwerk, terwijl de Porta Group hun klanten een extra service kan bieden en op die manier meer bezoekers naar de meubelzaken hoopt te trekken. De laadstations zullen worden geïnstalleerd op 123 locaties van de Porta Group, waarbij de focus vooral op de vestigingen in Duitsland zal liggen. De eerste snellaadstations zijn al operationeel bij Porta-winkels in Potsdam, Altenburg en Markranstädt.

Een uitgebreid netwerk

De Porta Group omvat 30 Portameubelzaken en ongeveer 100 filialen van de meubeldiscounter SB-Möbel BOSS in Duitsland. Daarnaast behoren de meubelhandelaar Möbel Letz in Saksen-Anhalt en 22 meubelzaken van de ASKO Group in Tsjechië en Slowakije tot de groep. Met een dergelijk uitgebreid netwerk van winkels is het geen wonder dat Allego enthousiast is om met de Porta Group samen te werken.

Alle laadstations zullen worden vermeld op Allego’s Smoov-app, evenals op andere laadapps van derden. Deze integratie is bedoeld om naadloze toegang te bieden tot laadfaciliteiten op het netwerk van locaties van de Porta Group, waardoor elektrische autobestuurders de beschikbare laadstations gemakkelijk kunnen vinden en gebruiken.

Opmerkelijk: snelladers

Een interessant aspect van deze samenwerking is dat men kiest voor snellaadzuilen. Meestal is de tijd die je in een meubelzaak doorbrengt langer dan een half uur zodat snelladen niet de meest voor de hand liggende optie lijkt. Aan de andere kant levert een uurtje laden met 11 kW ook niet bijster veel op. Dat zal de reden zijn dat men heeft gekozen voor een combinatie van 50 kW en 150 kW snellaadzuilen. Met het oog op de toekomstbestendigheid van de laadinfrastructuur zorgen Allego en de Porta Group ervoor dat de laadstations kunnen worden opgewaardeerd om ook ultra-snelladen te ondersteunen naarmate de technologie vordert.

Bewuste keuze

Mathieu Bonnet, CEO van Allego, benadrukte de bewuste keuze van het bedrijf om lagere laadcapaciteiten en een groter aantal laadpunten aan te bieden. Deze beslissing sluit aan bij het begrip dat klanten die meubelzaken bezoeken, doorgaans langere verblijftijden hebben, waardoor ze hun voertuigen volledig kunnen opladen tijdens hun bezoek.

Het management van de Porta Group heeft hun wens uitgedrukt om samen te werken met een partner die de expertise, schaalbaarheid en innovatieve mentaliteit bezit die nodig is om de toekomst van laadoplossingen vorm te geven. Na een succesvolle testrun in Potsdam in 2021, besloot de Porta Group om het project met Allego voort te zetten, vol vertrouwen in hun vermogen om hun gedeelde visie te realiseren.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)