Een charmanter stadsautootje dan de Fiat Topolino kun je je bijna niet wensen

nieuwe, elektrische Fiat Topolino

Het verkeer in onze steden wordt steeds drukker, en de straten steeds voller. De kleine Biro is daarom steeds populairder aan het worden, maar krijgt ook steeds meer concurrentie. Na de Citroën Ami en Opel Rocks is het nu de beurt aan de uiterst charmante Fiat Topolino. En zo heeft Stellantis straks drie van die elektrische stadsautootjes in de portfolio.

Frisse wind

We kunnen niet anders zeggen dan dat de Fiat Topolino, met zijn aantrekkelijke, bijna aaibare design een aangename, frisse wind in het stedelijk vervoer is. De Topolino is mede met het oog op jongeren ontworpen, maar zal ongetwijfeld een breed publiek aanspreken. Veel mensen zullen de aantrekkelijke looks en de voordelen van dit schattige elektrische autootje weten te waarderen.

Een hommage aan het verleden

De naam ‘Topolino’ is niet nieuw. Allesbehalve zelfs, zoals de wat oudere bezoekers van e-Drivers.com ongetwijfeld weten. Dit was namelijk de bijnaam van de eerste Fiat 500, die werd geproduceerd van 1936 tot 1955. Die eerste Fiat 500 was een auto die een revolutie teweegbracht in de manier waarop we naar stedelijke mobiliteit keken. Een klein, schattig autootje dat ideaal was voor de krappe straten van de Italiaanse steden. Later, toen er zoveel verkeer in die steden was dat de wegen overvol raakten, toonden de kleine Fiatjes nogmaals hun waarde.

Maar wel met moderne technologie

Uiteraard is de nieuwe Fiat Topolino volledig elektrisch, wat een verdere stap betekent in de richting van elektrificatie voor het merk Fiat. De auto is uitgerust met een 9,2 kWh accu. Dat lijkt weinig, maar hij biedt het autootje een actieradius van ongeveer 100 kilometer. Meer dan voldoende voor stadsritten en korte uitstapjes. De topsnelheid bedraagt 45 km/uur, waarmee je prima in het drukke stadsverkeer mee kunt komen – en helemaal als de gehele bebouwde kom ‘30 km zone’ wordt – en hij kan aan een standaard stopcontact in slechts drie uur volledig worden opgeladen.

Verder mogen we verwachten dat hij net als de Opel Rocks en Citroën Ami is uitgerust met een Bluetooth-luidspreker zodat de gebruiker zijn of haar smartphone als ‘infotainmentsysteem’ kan gebruiken.

Voor (bijna) iedereen

Die maximumsnelheid van 45 km/u houdt overigens nog meer in. Een van de belangrijkste kenmerken van de Topolino is namelijk zijn toegankelijkheid. De auto is ontworpen om een breed publiek aan te spreken, van jongeren tot gezinnen en stadsbewoners. Een ‘brommerrijbewijs’ volstaat, zodat jongeren van 16 jaar en ouder al met de Topolino op stap mogen.

Ook is de Topolino behoorlijk betaalbaar, zeker vergeleken met de Biro. Bovendien zal Fiat ongetwijfeld een aantrekkelijke lease- of huurconstructie aanbieden. Dat maakt ‘m bereikbaar voor bijna iedereen.

Compact en charmant

Het design van de Topolino is onmiskenbaar Italiaans, met ronde vormen en een vriendelijke uitstraling die de auto een aaibaar karakter geven. De persfoto laat hem nu in één kleur zien maar er zullen straks ongetwijfeld nog meer van dit soort mooie kleuren op de kleurenkaart staan.

Met zijn compacte formaat – slechts 2,5 meter lang en 1,5 meter breed – is de Topolino perfect voor de beperkte ruimte die je in stedelijke omgevingen hebt. Ondanks zijn kleine formaat biedt de auto voldoende ruimte voor twee personen en hun bagage.

Dat maakt de nieuwe Fiat Topolino een charmante, praktische én toegankelijke oplossing voor stedelijke mobiliteit. Al is de nieuwe Topolino misschien niet zo nieuw, aangezien het in feite een omgelabelde Citroën Ami annex Opel Rocks is waarvan men de verlichting heeft aangepast, maar toch. Laten we hopen dat hij met zijn aantrekkelijke design de harten van vele stadsbewoners weet te veroveren, de elektrische mobiliteit in de steden een extra zetje geeft en zo een beetje helpt ons klimaat gezond te houden.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)