Volkswagen ID.Buzz GTX biedt meer rijplezier en mogelijkheden

Volkswagen ID.Buzz GTX

Volkswagen introduceert de ID.Buzz GTX, een sportieve en krachtige variant van dit inmiddels behoorlijk populaire elektrische busje. De GTX combineert de nostalgische charme, geïnspireerd door de eerste generaties van de VW Transporter, een krachtige elektrische aandrijving, innovatieve technologie en veel gebruiksmogelijkheden.

Prestaties en aandrijving

Deze sportieve uitvoering, die zowel in prestaties als in design de harten van autoliefhebbers sneller doet kloppen, belooft een revolutie te ontketenen in het segment van elektrische personen- en bestelbussen.

De ID.Buzz GTX wordt aangedreven door twee elektromotoren met een gecombineerd vermogen van 250 kW (340 pk) en 560 Nm koppel. De vierwielaandrijving zorgt daarbij voor een optimale tractie en stabiliteit waardoor een acceleratie van 0 naar 100 km/u in slechts 6,5 seconden mogelijk is. De topsnelheid is begrensd op 160 km/u.

Klanten kunnen kiezen uit een versie met de standaard of langere wielbasis. Aan de hand van die keuze krijgen ze een accupakket van 79 kWh of 86 kWh. De definitieve actieradius is nog niet bekend, maar zal rond de 425 kilometer liggen. Zo nodig kan de accu uiteraard onderweg worden opgeladen aan de DC-snellader. Dat kan met een maximale snelheid van 200 kW, waardoor de GTX in 26 minuten van 10% tot 80% kan worden opgeladen.

  • Prestaties: Systeemvermogen 250 kW (340 pk), maximum koppel 560 Nm, 0-100 km/u in 6,5 seconden, topsnelheid 160 km/u (begrensd)
  • Actieradius: ongeveer 425 km (79 kWh) / 460 km (86 kWh) (Nog niet bevestigd)
  • DC-laadsnelheid: 185/200 kW (10-80% in 26 minuten)
  • Trekvermogen 1.600-1.800 kg

Design en uitrusting

De ID.Buzz GTX onderscheidt zich van de reguliere ID.Buzz door zijn sportievere uiterlijk. De carrosserie is uiteraard gelijk maar de GTX is wel voorzien van diverse sportieve details. Zo heeft hij een honingraatbumper, LED-verlichting en zwarte 21 inch velgen (optioneel). Het interieur is ruim en comfortabel en biedt plaats aan 5 of 7 personen. De GTX-comfortstoelen hebben rode stiksels en accenten.

Een panoramisch dak is optioneel verkrijgbaar. De ID.Buzz GTX is verder uitgerust met innovatieve technologieën zoals augmented reality head-up display en ‘ChatGPT’ integratie.

Praktisch en veelzijdig

Aan functionaliteit geen gebrek; de ID.Buzz GTX biedt een ruime en flexibele binnenruimte, geschikt voor 5 tot 7 personen, afhankelijk van de zitconfiguratie. De bagageruimte varieert van 1.121 tot 2.469 liter, afhankelijk van de gekozen wielbasis, waardoor er genoeg ruimte is voor zowel dagelijkse behoeften als avontuurlijke uitjes. De ID.Buzz GTX heeft een trekvermogen van 1.600-1.800 kg, veel meer dan de normale VW ID.Buzz mag trekken.

Introductie en prijs

Je zou kunnen zeggen dat de Volkswagen ID.Buzz GTX het beste van twee werelden combineert: nostalgische charme en moderne technologie. De krachtige prestaties, het praktische design en de innovatieve features maken de ID.Buzz GTX tot een aantrekkelijke auto voor een breed publiek, mits het budget uiteraard toereikend is.

De ID.Buzz GTX is per direct te bestellen maar de prijzen voor de Nederlandse markt is nog niet bekend. De eerste leveringen worden in de loop van 2024 verwacht.

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)