Rolls-Royce Spectre: wat kun je je nog meer wensen?

Rolls-Royce Spectre

Ook Rolls-Royce, het Britse merk dat synoniem staat voor ultieme luxe en verfijning, gaat een elektrisch model op de markt brengen. De Rolls-Royce Spectre belooft de kenmerkende elegantie en het comfort van het Britse merk te combineren met de nieuwste technologie op het gebied van elektrische aandrijving.

Comfort én design

Rolls-Royce staat vooral bekend om het onnavolgbare comfort dat de auto’s van dit Britse merk bieden. Het ontwerp was overwegen conservatief. Maar de laatste jaren gaat ook Rolls-Royce mee met de tijd. Dat is ook te zien aan het design van de Spectre, dat een fraaie mix is van klassieke Rolls-Royce-stijl en moderne invloeden. De auto heeft een gestroomlijnde silhouet, met een lange motorkap en een vloeiende daklijn die overgaat in een elegante achterkant. Het interieur is uiteraard een toonbeeld van luxe, met hoogwaardige materialen en een ongeëvenaard comfort.

Rolls-Royce Spectre

Vermogen is zoals gewoonlijk ‘meer dan voldoende’

Rolls-Royce heeft nooit vooropgestaan in het delen van de exacte specificaties van de motoren. Men gaf aan dat het vermogen van de auto’s meer dan voldoende was, en daar moest de klant het mee doen. Tegenwoordig deelt men die gegevens wel. Voor de Spectre geeft Rolls-Royce op dat hij twee elektromotoren heeft, met een totaal vermogen van 550 kW. Ook is de Spectre de eerste Rolls-Royce die gebruikmaakt van vierwielaandrijving.

Met die twee motoren is de Spectre in staat om een topsnelheid van 250 km/u te bereiken en van 0 naar 100 km/u in slechts 4,4 seconden te accelereren. Deze cijfers zijn des te indrukwekkender als je bedenkt dat de Spectre een gewicht van meer dan 2,5 ton heeft.

De Spectre is uitgerust met een accupakket van 102 kWh, dat een zeer acceptabele WLTP-actieradius van 530 kilometer mogelijk maakt. Dat accupakket zorgt ook voor de nodige aanvullende akoestische demping. De laadsnelheid aan de DC-snellader bedraagt 195 kW, wat betekent dat de accu in 34 minuten van 10% naar 80% kan worden opgeladen.

Rolls-Royce Spectre

Remmen zonder knoeien

Rolls-Royce heeft al lang geleden al verklaard dat een elektrische aandrijving perfect past bij hetgeen het Britse merk nastreeft: een stille, trillingvrije motor met een soepel karakter. Maar een krachtige elektromotor kan ook krachtig op de motor afremmen, wat ook zijn nadelen kan hebben. En zo komen we op een bijzonder aspect van de Spectre. De ingenieurs hebben extra veel aandacht besteed aan het regeneratieve remsysteem. Ze hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat het regeneratieve remmen zo soepel mogelijk verloopt. Dit om te voorkomen dat de champagne in de koeler zou morsen. Dit detail onderstreept de toewijding van Rolls-Royce aan comfort en luxe, zelfs in een elektrische auto.

Prijs en beschikbaarheid

De Spectre markeert een nieuw tijdperk voor Rolls-Royce. Het is een auto die de traditionele waarden van het merk – luxe, comfort en verfijning – combineert met de nieuwste technologieën op het gebied van elektrisch rijden. Het is een auto die zowel indrukwekkend als inspirerend is, en die laat zien dat elektrisch rijden niet hoeft in te boeten aan luxe of prestaties.

Ondanks de indrukwekkende specificaties en het luxueuze karakter, is de Spectre de minst dure Rolls-Royce in jaren. De auto zal naar verwachting nog dit jaar op de markt komen, met een prijskaartje van ongeveer 400.000 euro. Hoewel dit voor velen nog steeds een aanzienlijk en onbereikbaar bedrag is, is wel het een stap in de richting van een breder bereik voor het Britse merk.

Helaas moeten we nog even wachten op foto’s van het interieur, die heeft Rolls-Royce nog niet gepubliceerd.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)