Officieel bevestigd: Volvo bouwt de EX30 ook in Europa

De Volvo EX30 wordt ook gebouwd in Europa (Gent - België)

Een van de meest veelbelovende nieuwkomers is de Volvo EX30. Volvo’s kleinste model zou ook wel eens Volvo’s meest verkochte model kunnen worden. Hij staat op de SEA-architectuur van Geely, de Chinese eigenaar van Volvo, en zou ook in China gebouwd worden. Maar de EX30 komt straks ook uit het Belgische Gent.

De Volvo EX30

De Volvo EX30, een volledig elektrische compacte SUV, heeft sinds zijn onthulling eerder dit jaar al veel aandacht getrokken. Ondanks het feit dat dit model hier nog niet verkrijgbaar is, heeft het al diverse prijzen in de wacht gesleept, zoals de The Sun Car of the Year en de Small SUV/Crossover of the Year award van de Sunday Times.

Productie in China én België

De productie van de EX30 is inmiddels gestart in het Chinese Zhangjiakou, China. De eerste leveringen van dit veelbelovende model staan gepland voor later dit jaar. Tot dusver was China de enige productielocatie voor de EX30. Maar Volvo Cars heeft besloten om de productie van de EX30 uit te breiden naar hun fabriek in het Belgische Gent.

Strategische zet

Dit besluit is genomen om de productiecapaciteit te vergroten en beter te kunnen inspelen op de verwachte vraag in Europa. “Het is een logische stap om de productie in Gent uit te breiden,” aldus Jim Rowan, chief executive van Volvo Cars. Ook past het besluit binnen een bredere strategie van Volvo Cars, zoals men benadrukt. Het bedrijf wil zijn auto’s zoveel mogelijk daar bouwen waar ze verkocht worden. Dit verhoogt niet alleen de efficiëntie maar draagt ook bij aan de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf. Het bedrijf heeft dus al ervaring met het produceren van zijn bestverkopende modellen, zoals de XC60 en XC40, op meerdere locaties wereldwijd.

Gent wordt sleutellocatie van Volvo’s elektrificatiestrategie

Volvo Cars heeft een van de meest ambitieuze elektrificatieplannen in de auto-industrie. Tegen 2030 wil het bedrijf alleen nog maar volledig elektrische auto’s verkopen. De EX30 speelt een cruciale rol in deze plannen en wordt zelfs beschouwd als een hoeksteen in Volvo’s strategische transformatie.

De Gentse fabriek is niet nieuw in de elektrificatiestrategie van Volvo Cars. Naast de EX30 worden hier ook de XC40 en C40 geproduceerd. De Gentse fabriek speelt nu dus al een belangrijke rol in de elektrificatiestrategie van het bedrijf. Die rol wordt alleen maar groter, en de fabriek in Gent groeit daarmee uit tot een sleutellocatie in Volvo’s wereldwijde netwerk van productiefaciliteiten.

Aangezien de fabriek al een belangrijke rol speelt in de productie van elektrische Volvo’s voor de Europese markt, is het toevoegen van de EX30 aan de productielijn in Gent eigenlijk een heel logische beslissing.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)