Interieur Audi Q6 e-tron toont nieuwe designfilosofie

Wie had verwacht dat op de komende op de IAA Mobility de complete nieuwe Audi Q6 e-tron te zien zou zijn, komt bedrogen uit. Audi toont er namelijk alleen het interieur. Maar dat is niet zomaar een interieur. Het is ontworpen volgens Audi’s nieuwste designfilosofie, en daarom zeker het bekijken waard.

Interieur steeds vaker een dealbreaker

In een tijd waarin elektrische voertuigen niet langer een niche zijn maar een integraal onderdeel van de automarkt, speelt het interieur opnieuw een belangrijke rol. Want met de komst van elektrische auto’s – met Tesla als voornaamste voorbeeld – is er ook heel wat veranderd aan de interieurs. Waar die vroeger vol klokken en knoppen zaten, zijn die tegenwoordig vooral minimalistisch en vormt een centraal touchscreen het voornaamste bedieningsorgaan.

Dat ziet er natuurlijk heel fraai uit en biedt een enorme hoeveelheid mogelijkheden. Maar qua ergonomie is zoiets niet altijd ideaal. Het is dus niet alleen een kwestie van esthetiek, maar ook van functionaliteit en een slimme toepassing van technologie. Daardoor kan het interieur van een auto – en met name de bedieningselementen – een dealbreaker zijn voor potentiële kopers.

Interieur Audi Q6 e-tron

Audi’s nieuwe designfilosofie

Het interieur van de Audi Q6 e-tron is een toonbeeld van luxe en innovatie. Met een minimalistisch design dat toch rijk is aan details, biedt het een nieuwe rijervaring. Het dashboard is uitgerust met de nieuwste generatie infotainmentsystemen, en de stoelen zijn ontworpen voor optimaal comfort en ondersteuning.

Wat vooral opvalt, is de nieuwe designfilosofie die Audi met dit model introduceert. Het is een duidelijke breuk met het verleden en een voorproefje van wat we in de toekomst van het Duitse automerk kunnen verwachten. De focus ligt hier duidelijk op een naadloze integratie van technologie en comfort, zonder in te boeten aan stijl. Zo te zien wil Audi hiermee een nieuwe standaard zetten. Niet alleen voor zichzelf maar voor de hele industrie, of op zijn minst voor de Volkswagen Group.

Materialen

Het interieur is vervaardigd uit hoogwaardige materialen zoals leder en aluminium. Het infotainmentsysteem is van de nieuwste generatie en biedt uiteraard de allerlaatste connectiviteitsmogelijkheden. Ook op het gebied van veiligheid scoort de Audi Q6 e-tron hoog, met diverse geavanceerde assistentiesystemen.

Veelbelovend voorproefje

Met het interieur van de komende Audi Q6 e-tron laat het Duitse automerk zien dat de ontwikkeling van een goed interieur veel meer is dan een samenstelling van mooie, hoogwaardige materialen en geavanceerde technologieën. Het is ook een visie op de toekomst van usability, waarbij gebruikers moeiteloos en bijna blindelings de weg kunnen vinden tussen alle mogelijkheden die de moderne techniek biedt. Hoewel de complete auto nog niet is onthuld – er zijn alleen opnames van een gecamoufleerde versie – geeft dit interieur alvast een veelbelovend voorproefje van wat er nog gaat komen. Wat betreft de auto zelf: die is net zo veelbelovend. Hij staat op het nieuwe PPE-platform, een gezamenlijke ontwikkeling van Audi en Porsche. Dat vormt ook de basis voor de nieuwe elektrische Porsche Macan, en inderdaad: we kunnen de volgende (elektrische) generatie van de Macan en deze Audi Q6 e-tron in technisch opzicht zo’n beetje als zustervoertuigen beschouwen.

Audi Q6 e-tron

500 375 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

Fout: Contact formulier niet gevonden.

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)