Eerste leveringen Peugeot E-3008 verwacht in eerste kwartaal volgend jaar

Peugeot E-3008

De nieuwe Peugeot E-3008 is nu te bestellen. Met de lancering van de Peugeot E-3008 zet het Franse merk met de leeuw een volgende stap. Deze geheel nieuwe elektrische SUV belooft niet alleen een grote actieradius maar ook een verfrissend, elegant en sportief uiterlijk. Of hij gezien de vrij hoge prijs een succes wordt, is nog afwachten.

Duurder dan Model Y

In Nederland staat alles de laatste maanden in het teken van de magische grens van 45.000 euro. Dat is de maximale cataloguswaarde om voor de SEPP-subsidie in aanmerking te komen. Maar voorlopig kost de elektrische Peugeot E-3008 minstens 3.000 euro meer. Na aftrek van die subsidie kost deze overigens zeer fraaie Peugeot ongeveer 6.000 euro meer dan een Tesla Model Y. Dat lijkt een no-brainer voor mensen die geen uitgesproken fan van het Franse merk zijn.

Prijzen en leaseopties

Laten we eerst eens naar de prijzen van de E-3008 kijken. De E-3008 is op dit moment geprijsd vanaf € 48.190 (fiscale waarde: € 47.020). Maar die prijs geldt voor het Allure-niveau. Meestal heeft Peugeot ook een goedkopere Activ-uitvoering in het assortiment. Als Peugeot die ook toevoegt, en ook bij de specificaties nog wat water bij de Franse wijn, doet, dan komt die 45.000 natuurlijk weer in zicht. De E-3008 is uiteraard ook beschikbaar voor leasing vanaf € 759 per maand (inclusief BTW) voor private lease en vanaf € 609 per maand (exclusief BTW) voor full operational lease​

Wat krijg je voor dat geld? Een behoorlijk compleet uitgevoerde elektrische SUV, en nog completer als je de GT kiest, met opties zoals 19-inch lichtmetalen wielen, keyless entry, Peugeot Pixel LED-technologie, geavanceerde rijhulpsystemen en een HD-achteruitrijcamera.

Peugeot E-3008

Nog wachten op de beloofde 700 kilometer

Maar qua specificaties laat Peugeot nog niet helemaal zijn tanden zien. Zo was er sprake van een actieradius van ongeveer 700 kilometer. Maar vooralsnog zit er een 73 kWh accu onder de bodem, goed voor een actieradius van 525 km (WLTP). Die combineert men overigens met een 154 kW (210 pk) elektromotor. In de nabije toekomst komt er ook een versie met een 98 kWh accu, die naast een 167 kW (230 pk) elektromotor ook de eerder beloofde actieradius van ongeveer 700 km (WLTP) zal bieden. ​

Eerste leveringen waarschijnlijk in eerste kwartaal 2024

De komst van de nieuwe E-3008, die op het splinternieuwe SLTA-medium platform van Stellantis staat, luidt een nieuw hoofdstuk voor Peugeot in. Het is de eerste personenwagen van het Franse merk met een aandrijflijn en efficiëntie die zich met de allerbesten kan meten. Met de Peugeot E-3008, geproduceerd in de Peugeot-fabriek in Sochaux, wil het Franse merk vooroplopen in de elektrische revolutie. Met een geplande levering in het eerste kwartaal van 2024, staat de Peugeot E-3008 klaar om de Europese wegen te veroveren​. Nu nog afwachten of de prijsstelling dit verwachte succes niet in de weg staat.

Peugeot E-3008

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)