Zal de Emily GT ooit gestalte geven aan de herrijzenis van NEVS?

NEVS Emily GT

Saab-ingenieurs hebben in slechts 10 maanden tijd in het geheim een geavanceerde elektrische auto ontwikkeld met een actieradius van 1000 kilometer. Deze NEVS Emily GT beschikt over unieke elektrische motoren op elk wiel, wat resulteert in uitstekende rijeigenschappen. Maar er is ook een probleem: NEVS staat momenteel on hold.

Potentiële game-changer

Het begon allemaal in 2919. Toen kocht Evergrande, de eigenaar van NEVS, het naafmotorenbedrijf Protean Electric. Al snel kreeg NEVS de opdracht om een unieke elektrische auto te ontwikkelen die de voordelen van in-wheel elektromotoren zou demonstreren.

Onder de codenaam NEVS Emily GT ging het project van start, geleid door NEVS-hoofdingenieur en programmadirecteur Peter Dahl. In amper tien maanden tijd werkten 350 mensen aan het project, waarvan ongeveer de helft bij NEVS in dienst is. Het resultaat is een unieke Grand Tourer met eigenschappen die veel van de huidige elektrische auto’s overtreffen.

De NEVS Emily GT begon als een geheim project, maar de ontwikkeling ervan heeft geleid tot een elektrische auto die een game-changer in de industrie zou kunnen zijn. Met een actieradius van meer dan 1000 kilometer en baanbrekende wielmotortechnologie, heeft deze auto het potentieel om de manier waarop we elektrische auto’s zien te veranderen.

NEVS Emily GT

In-wheel technologie

De NEVS Emily GT heeft een elektromotor op elk wiel met elk 120 pk, wat neerkomt op een totaal van 480 pk. Een latere versie wordt nog iets krachtiger, met in totaal 653 pk en 2.200 Nm koppel, afkomstig van vier wielmotoren. Volgens Peter Dahl biedt het systeem met vier wielmotoren unieke mogelijkheden om het koppel op elk wiel te regelen en maakt het zelfs mogelijk de auto te laten draaien zonder het stuur te hoeven draaien.

Unieke eigenschappen

Daarnaast heeft de auto meer interieurruimte dan andere elektrische auto’s, aangezien er geen aandrijfeenheden ruimte innemen. De unieke in-wheel motortechnologie brengt echter ook enkele nadelen met zich mee, zoals een hoger onafgeveerd gewicht op elk wiel. Dit is opgelost met een geschikt onderstel met luchtvering en actieve dempers.

Prestaties en actieradius

De NEVS Emily GT is voorzien van een 175 kWh accu, wat resulteert in een indrukwekkende actieradius van meer dan 1000 kilometer. De prototypen hebben echter nog een 52 kWh accu, afkomstig uit de Saab 9-3. Bij het rijden over lange afstanden zijn de wielmotoren energiezuiniger dan een elektrische auto met traditionele vierwielaandrijving afkomstig van twee elektromotoren. De prototypes gaan van 0-100 km/u in 4,6 seconden, terwijl de acceleratie met nieuwere generatie wielmotoren slechts 3,2 seconden bedraagt.

  • Systeemvermogen: 480 pk (later 653 pk) met unieke elektromotoren op elk wiel
  • Maximum koppel: 2.200 Nm (in de latere versie)
  • Accu: 175 kWh met een bereik van meer dan 1000 kilometer (prototype met 52 kWh)
  • Acceleratie: 0-100 km/u in 4,6 seconden (3,2 seconden met nieuwere generatie wielmotoren)

NEVS Emily GT

Typische Saab-designelementen

Het ontwerp van de auto is afkomstig van een geheime top Italiaanse ontwerper, uitgenodigd door Evergrande, en vervolgens verfijnd en realistisch gemaakt door ontwerpers in Trollhättan. Het uiterlijk van de NEVS Emily GT is een eerbetoon aan het klassieke Scandinavische design, met strakke lijnen en een minimalistische esthetiek die de auto een tijdloze uitstraling geven. Het ontwerp is zowel functioneel als elegant, met bijzondere aandacht voor aerodynamica en gewichtsbesparing om de prestaties en efficiëntie te optimaliseren.

De invloed van Saab in de Emily GT is met name te zien in de karakteristieke grille en de vorm van de koplampen. Die doen denken aan de iconische Saab 900 en 9-3 modellen. De ontwerpers hebben ook gekozen voor een hatchback als carrosserievorm, een designkeuze die Saab altijd heeft gekenmerkt en die de auto een praktische en veelzijdige uitstraling geeft.

Scandinavisch interieurNEVS Emily GT

Ook het interieur van de Emily GT is geïnspireerd op het Scandinavisch design, met een focus op comfort, ergonomie en eenvoud. Het is ruim en licht, met hoogwaardige materialen en afwerkingen die bijdragen aan een luxe sfeer. Het infotainmentsysteem is intuïtief en gemakkelijk te gebruiken, met een groot touchscreen dat naadloos is geïntegreerd in het dashboard. De stoelen in de Emily GT zijn ontworpen met het oog op lange ritten en bieden uitstekend comfort en ondersteuning. Net als bij Saab-modellen uit het verleden, zijn de stoelen geïnspireerd op die van vliegtuigstoelen en hebben ze een uitgesproken sportieve uitstraling. De achterbank is eveneens comfortabel en biedt voldoende beenruimte voor volwassen passagiers.

Een veelbelovende toekomst die op losse schroeven staat

Hoewel de NEVS Emily GT dankzij zijn indrukwekkende prestaties en het elegante ontwerp absoluut veelbelovend is, is het uiterst onzeker of deze auto ooit in productie zal gaan. NEVS is vanwege de problemen bij moederbedrijf Evergrande momenteel ‘in hold’. Op de website van NEVs staat letterlijk “we are closing down our product development activities on April 2023 due to the hibernation plan the company is currently going through”. Het project is daardoor afhankelijk van de beslissingen van de eigenaren en investeerders. Ondanks deze uitdagingen schijnen er binnen NEVS nog steeds mensen te zijn die zich inzetten om de productie van de Emily GT mogelijk te maken.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)