Vernieuwde Peugeot e-2008: aangepast design, betere prestaties

Vernieuwde Peugeot e-2008

De Peugeot e-2008 krijgt een facelift, een krachtigere aandrijflijn en een grotere accu. Naast een opgefrist design krijgt de e-2008 dus betere elektrische prestaties en een grotere actieradius. Met een grotere accu en een efficiënter aandrijving heeft deze compacte SUV voortaan een actieradius van ruim 400 kilometer.

Meer vermogen en actieradius

De compacte SUV combineert de nieuwste aandrijflijn en accutechnologie van Stellantis met een karakteristieke Peugeot-uitstraling. De vernieuwde Peugeot e-2008 ontvangt een upgrade onder de motorkap, zoals ook bij verschillende andere Stellantis-modellen. Het motorvermogen is nu 115 kW (was 100 kW) en de accucapaciteit bedraagt 54 kWh (was 50 kWh). Hierdoor neemt de actieradius toe van 341 naar maximaal 406 kilometer volgens de WLTP-norm, een stijging van bijna 20 procent. De modellen met de grotere accu kunnen in 30 minuten van 20 naar 80 procent worden opgeladen, de laadsnelheid aan de DC-snellader bedraagt 100 kW. Aan de gebruikelijke 3-fasen laadpaal zal de vernieuwde e-2008 met 11 kW kunnen worden opgeladen.

Nieuwe aandrijflijn voor diverse modellen

Deze aandrijflijn en accu is al beschikbaar – nou ja, te bestellen, ze zijn pas in de zomer leverbaar – in de Peugeot e-208, DS 3 E-Tense en Jeep Avenger. Ze zullen ook worden toegepast in de aangekondigde elektrische Peugeot 308 en 308 SW. We mogen verwachten dat ook de elektrische Opel Astra deze aandrijflijn en accu zullen krijgen. Eerder deze week maakte Stellantis bekend dat ook de Citroën ë-C4 en ë-C4 X een soortgelijke upgrade zullen krijgen.

Vernieuwde Peugeot e-2008

Opgefrist uiterlijk met Peugeot’s lichtsignatuur

Naast de technische update krijgt de e-2008 ook een facelift. Het nieuwe model is uitgerust met Peugeot’s karakteristieke lichtsignatuur, bestaande uit drie verticale ‘lichtklauwen’ aan de voorzijde en ook aan de achterzijde is het ‘drieklauwendesign’ doorgevoerd, en wel door middel van horizontale lamellen in de ledverlichting. Dit zorgt voor een breder ogend voertuig, aldus de Franse autofabrikant.

Peugeot Design Director Matthias Hossann legt uit: “Met de nieuwe Peugeot 2008 bouwen we verder aan onze technologische en stilistische identiteit. Het ontwerp van de voorkant, met de versterkte drieklauwensignatuur, is een van de belangrijkste elementen. Het benadrukt de robuuste en opvallende stijl die het model zo succesvol heeft gemaakt op alle markten.”

Interieurupgrade: groter scherm, zelfde afmetingen

Het interieur van de vernieuwde e-2008 krijgt een groter 10-inch scherm, ter vervanging van het eerdere 7-inch scherm. De buitenafmetingen van het voertuig blijven ongewijzigd.

De nieuwe Peugeot e-2008 zal nog steeds in Spanje worden geproduceerd, in de fabriek van Vigo. Deze zomer komt de compacte elektrische SUV op de markt in de bekende drie uitvoeringen: Active, Allure en GT.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)