Routeplanning van Tesla’s straks ook via snelladers van andere aanbieders

Routeplanning van Tesla’s straks ook via snelladers van andere aanbieders

Tesla gaat laadstations van andere aanbieders aan de navigatiesystemen van zijn auto’s toevoegen. De Amerikaanse autofabrikant heeft officieel aangekondigd dat het snellaadstations van derden zal toevoegen aan zijn navigatiesysteem in Europa en Israël.

Waarschijnlijk alleen Europa

De mogelijkheid bestaat dat Tesla in de toekomst ook snellaadstations van derden in zijn navigatiesysteem in Noord-Amerika zal opnemen. Maar in de media wordt gemeld dat Tesla dan waarschijnlijk alleen laadstations opneemt van laadnetwerkexploitanten die Tesla’s Supercharger-laadverbinding gebruiken. Dit omdat Tesla kennelijk wil dat die de nieuwe standaard in Noord-Amerika moeten worden.

Eisen

In Europa toonden de navigatiesystemen van Tesla al snelladers van onder anderen Ionity en Allego. Maar tot nu toe werden deze bij het plannen van de route niet automatisch als laadstops ingepland. Die snellaadstations zal Tesla niet zomaar in de routeplanning opnemen. Men heeft het namelijk over “gekwalificeerde laders van derden”. Tesla zal snelladers alleen toevoegen als deze voldoen aan de prestatie- en betrouwbaarheidsnormen van Tesla. Dit om “een soepele laadervaring voor Tesla-rijders te garanderen”, aldus de Amerikaanse autofabrikant.

Tesla koppelt de opname van snelladers van andere aanbieders aan voorwaarden waaraan over een periode van 60 dagen moet worden voldaan. Die voorwaarden zijn, kort samengevat:

  • Een laadstation minimaal één compatibel laadpunt (CCS) hebben.
  • Het gemiddelde succespercentage bij het laden moet 90 procent of meer bedragen.
  • Het laadstation moet ten minste eenmaal per vier dagen door een Tesla-voertuig zijn gebruikt.

Betrouwbaarheid blijkt belangrijk te zijn. Als het gemiddelde succespercentage van het laden onder de 70 procent komt, bestaat bijvoorbeeld de mogelijk dat Tesla de betreffende snellader gewoon weer uit het navigatiesysteem haalt. Het is overigens nog onduidelijk hoe Tesla aan die gegevens over de laadstations en laadsessies denk te komen. Die informatie is alleen via bepaalde protocollen beschikbaar.

Verder zal de facturering en betaling van de laadsessies bij laadstations van derden waarschijnlijk niet via Tesla gaan. Gebruikers hebben hiervoor dus een laadpas nodig.

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...