Peugeot e-3008 moet nieuwe standaard zetten met innovatieve Panoramic i-Cockpit

elektrische Peugeot e-3008 met Panoramic i-Cockpit

In september komt de Peugeot e-3008 op de markt. De Franse autofabrikant heeft het ondertussen wel het interieurontwerp van de toekomstige e-3008 onthuld. Dat ontwerp kunnen we omschrijven als een radicale herinterpretatie van de bestuurdersomgeving, genaamd de ‘Panoramic i-Cockpit’.

Panoramic i-Cockpit met panoramisch 21 inch scherm

Het meest opvallende kenmerk van de Panoramic i-Cockpit is het indrukwekkende 21-inch gebogen panoramisch scherm dat boven het dashboard zweeft. Dit scherm combineert de instrumentencluster en het centrale touchscreen in één naadloze eenheid. Het resultaat is een dashboard dat zowel futuristisch als intuïtief aanvoelt.

Aanpasbare en intuïtieve i-Toggles

De i-Cockpit is niet alleen een lust voor het oog, maar ook een slimme innovatie. Het bevat i-Toggles, volledig aanpasbare aanraakgevoelige toetsen die snel toegang bieden tot de tien favoriete functies van de bestuurder. Of je nu snel een favoriet contact wilt bellen, de navigatie naar een veelgebruikte bestemming wilt starten, of de ideale temperatuur voor de airconditioning wilt instellen, de i-Toggles maken het mogelijk met één druk op de knop.

elektrische Peugeot e-3008 met Panoramic i-Cockpit

Ergonomische verbeteringen

Het nieuwe ontwerp van de i-Cockpit brengt ook een aantal belangrijke ergonomische verbeteringen met zich mee. Het panoramische scherm is hoog op het dashboard geplaatst. Hier wijkt men dus duidelijk af van het juist vrij laag geplaatste scherm van de 2008. Die hoge plaatsing moet de toegankelijkheid van het touchscreen en de zichtbaarheid van de informatie op het 21-inch panoramische scherm verbeteren.

De middenconsole is ‘luchtig’ en ongecompliceerd, waardoor er meer opbergruimte is, alsmede ruimte voor het draadloos opladen van smartphones. Hiervoor heeft Peugeot de bediening van de automatische versnellingsbak naar het dashboard verplaatst. Deze bediening is nu gelegen aan de rechterkant van het stuurwiel, vlak naast de start/stop-knop van de auto. Dit is een verbetering in ergonomisch opzicht, die een gemakkelijke toegang tot de bediening van de versnelling mogelijk maakt, en er ook voor zorgt dat de bestuurder de motor in een enkele intuïtieve beweging kan starten of stoppen.

elektrische Peugeot e-3008 met Panoramic i-Cockpit

Een nieuwe standaard

De 21-inch zwevende panoramische scherm is niet het enige element dat bijdraagt aan de spectaculaire uitstraling van de nieuwe Peugeot Panoramic i-Cockpit. De ‘technologische’ indruk die het sfeervolle interieur maakt wordt nog eens versterkt door de sfeerverlichting, die zich uitstrekt over de gehele breedte van het dashboard en de deurpanelen. Deze verlichting wordt weerspiegeld op een elegante trim van echt aluminium. Hij kan worden aangepast in acht verschillende kleuren. De stoffen van het inteieur combineren met de kleuren van de sfeerverlichting, waardoor een harmonieuze en rustgevende sfeer in het interieur wordt gecreëerd. Een plek waar technologie en comfort samenkomen, en uitnodigt om te rijden en te ontdekken.

De e-3008 is meer dan alleen een mooi gezicht

Maar de Peugeot e-3008 is meer dan alleen een mooi gezicht. Hoewel Peugeot nog geen specifieke details heeft vrijgegeven over de accucapaciteit of actieradius, kunnen we verwachten dat deze in lijn zullen zijn met de huidige normen in de industrie. Wat we wel weten is dat de e-3008 zal worden aangedreven door een elektromotor. Dit betekent dat je kunt rekenen op een soepele, stille en emissievrije rit.

Specificaties

Hoewel Peugeot nog geen specifieke details heeft vrijgegeven over de accucapaciteit of actieradius van de e-3008, kunnen we op basis van informatie van diverse bronnen wel een aantal verwachtingen schetsen. De e-3008 zal gebruik maken van het STLA Medium platform van Stellantis, dat specifiek is ontworpen voor elektrische voertuigen maar ook geschikt is voor aandrijflijnen met verbrandingsmotoren.

Actieradius tot 700 kilometer

Dit platform zal naar verwachting accupakketten met capaciteiten variërend van 87 tot 104 kWh ondersteunen. Het grootste accupakket zou een bereik van maximaal 700 kilometer kunnen bieden, hoewel dit nog moet worden bevestigd door officiële WLTP-tests. Dit zou de e-3008 in staat stellen om te concurreren met compacte elektrische SUV’s zoals de VW ID.4 en de Skoda Enyaq iV. In tegenstelling tot die twee modellen wordt de Peugeot e-3008 overigens een SUV coupé.

Vooruitblik

Met de onthulling van de Panoramic i-Cockpit zet Peugeot een nieuwe standaard voor interieurontwerp in elektrische voertuigen. Het is een gedurfde stap voorwaarts, een die laat zien dat het merk klaar is om de uitdagingen van de toekomst aan te gaan. En als dit een indicatie is van wat we kunnen verwachten van de toekomstige e-3008, dan hebben we alle reden om enthousiast te zijn.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)