Polestar 2 BST Edition 230: kiezen maar, voor welke kleur moeten we gaan

Het komend half jaar gaan we met een Polestar 2 BST 230 rijden. Mooi vooruitzicht wel, maar we hebben nog een kleine horde te gaan, voor het zover is. We kunnen namelijk kiezen, tussen een BST in de kleur Space of Nebula, oftewel, helemaal zwart of groen met een zwarte streep.

Misschien zien jullie kans om even mee te beslissen. Wij hebben op de redactie van e-Drivers.com een lichte voorkeur voor de versie in de kleur Nebula, soort licht groen, met een vette racy-streep in lengte over de auto. Maar, jullie mogen meebeslissen; reageer even hieronder, of via @e-drivers.com op Instagram. Meeste stemmen gelden, die versie gaan we rijden. Waarschijnlijk al begin december. Polestar Nederland heeft beide versies in de collectie.

Het getal 230 in de naam staat voor de hoeveelheid geproduceerde exemplaren. Er is ook al een eerdere serie gebouwd, in een oplage van 270 stuks, die dus heel toepasselijk Polestar 2 BST Edition 270 heet. Dat getal heeft dus precies niets met het vermogen te maken. De BST, wat staat voor ‘Beast’ heeft een maximaal vermogen, bij een voldoende opgeladen accu, van 476 pk. Daarmee zijn serieuze prestaties mogelijk; naar 100 km/h kan in 4,4 seconden, de top bedraagt 205 km/h. Overigens is de BST niet in andere kleuren dan Space of Nebula verkrijgbaar. De groenachtige kleur lijkt overigens een beetje op het Sage Green van Volvo. Het interieur is uitgevoerd in Microsuède.

Van one-off naar gelimiteerde productie

Maar waar het daadwerkelijk om gaat in de BST is natuurlijk het onderstel. Niemand minder dan Joakim Rydholm is verantwoordelijk voor de set-up van deze Polestar 2. Rydholm is chief onderstel bij Polestar, en tevens een wat eigenwijze man. Een man met een missie, zo zouden we hem ook kunnen omschrijven. Rydholm zorgt dat de modellen van Polestar een dynamisch, afgewogen onderstel hebben. Naar schatting zit ‘ie zo’n zestig procent van zijn tijd in auto’s, altijd op zoek naar dat perfecte, uitgebalanceerde onderstel. En hij kon het niet laten; in de avonduren, nadat veel van zijn collega’s al thuis een stuk rendier op het bord hadden, was Joakim lekker aan knutselen aan zijn Polestar 2, ergens in een hoek van het ontwikkelingscentrum. Hij was bezig om voor zichzelf een versie te maken met een perfecte balans, door het onderstel te voorzien van Öhlins dempers, 21 inch aluminium wielen, een setje Pirelli P Zero in de maat 275/30, 30 millimeter reductie van de wagenhoogte, stijvere springveren, veerpootbruggen vóór en achter en remmen van Akebono. Het zou een one-off worden, puur voor eigen gebruik, maar de BST bleek zo’n geweldig rijdende auto, dat Polestar-CEO Thomas Ingenlath besloot er een gelimiteerde serie van te maken. En daarvan komt er één in de e-drivers.com duurtest garage. En jullie mogen bepalen welke kleur we nemen.

696 522 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)