Elektrische Abarth 500e: duurzaam snelheidsduiveltje

Elektrische Abarth 500e

Met de lancering van de nieuwe Abarth 500e en 500e Turismo betreedt het Italiaanse automerk met de schorpioen in het logo de wereld van de elektrische ‘hot hatches’. De sportiviteit, onlosmakelijk verbonden met Abarth, krijgt een groen tintje zonder concessies te doen aan het rijplezier.

Schorpioen gaat elektrisch

Het is een spannende tijd voor Abarth-liefhebbers, want het merk gaat met de stroom mee door de introductie van de elektrische 500e en 500e Turismo. De twee varianten beloven de bekende Abarth-ervaring te bieden, maar dan zonder de uitstoot van een verbrandingsmotor. Zoals altijd bij Abarth staat rijplezier voorop, en het merk lijkt erin te zijn geslaagd om dat te combineren met de voordelen van elektrisch rijden.

Volgens het officiële persbericht van Stellantis, het moederbedrijf van Abarth, zijn de nieuwe modellen ontwikkeld met het oog op prestaties, technologie en duurzaamheid. Dit betekent een volledig elektrisch aangedreven auto met het temperament van de schorpioen. Precies zoals je mag verwachten van een Abarth.

Nu wordt het afwachten of de 500e en 500e Turismo net zo’n groot succes zullen worden als hun benzinegestookte broers. In elk geval zetten ze een nieuwe ‘elektrische standaard’ voor Abarth en dragen ze bij aan een groenere toekomst voor het merk met de schorpioen in het logo.

Elektrische Abarth 500e

Snel en wendbaar

De 500e is uitgerust met een elektromotor die 118 kW (160 pk) levert, terwijl de krachtigere 500e Turismo een vermogen van maar liefst 140 kW (190 pk) heeft. De standaard Abarth 500e snelt in 7,5 seconden van 0 naar 100 km/u, de 500e Turismo doet dat in slechts 6,9 seconden. De topsnelheid heeft Abarth vreemd genoeg nog niet opgegeven. Die zal overigens niet bijzonder hoog zijn.

Beide modellen beschikken over een 42 kWh accu, wat zorgt voor een WLTP-actieradius van ongeveer 320 kilometer. Snelladen gaat met maximaal 85 kW, wat inhoudt dat de accu doorgaans binnen ongeveer een half uur tot 80 procent kan worden opgeladen.

De nieuwe Abarth-modellen zijn niet alleen snel in een rechte lijn, ook qua wegligging moeten ze uitstekend presteren. Sportieve rijders zullen het waarderen dat de auto’s zijn uitgerust met een McPherson-ophanging aan de voorzijde en een torsie-as achteraan. Hiermee biedt de 500e een wendbaar en ‘scherp’ rijgedrag.

Luxe en sportiviteit hand in hand

De 500e en 500e Turismo zijn beschikbaar als hatchback en cabriolet. Beide modellen komen standaard met een acht inch touchscreen infotainmentsysteem, parkeersensoren, een achteruitrijcamera en adaptieve cruise control. De Turismo voegt daar nog sportstoelen, 17-inch lichtmetalen velgen en Brembo-remmen aan toe.

Prijzen en beschikbaarheid

In Nederland start de prijs van de Abarth 500e bij € 34.195 en de 500e Turismo bij € 39.995. Het prijskaartje van de cabrioletversies ligt iets hoger, met respectievelijk € 36.695 en € 42.495 voor de 500e en 500e Turismo. De nieuwe elektrische hot hatches zijn per direct te bestellen, en de eerste leveringen worden verwacht in de loop van 2023. Kopers kunnen kiezen uit vijf kleuren met aansprekende namen: Antidote White, Venom Black, Adrenaline Red, Acid Green en Poison Blue.

Elektrische Abarth 500e

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)