De Porsche Mission X moet grenzen verleggen

Porsche Mission X

Porsche heeft de Mission X onthuld, een volledig elektrisch hypercar-concept dat de sportauto van de toekomst moet belichamen. De Porsche Mission X biedt een combinatie van adembenemend design en geavanceerde technologie. Een auto waarmee Porsche de grenzen van de prestaties van elektrische auto’s wil verleggen.

De Mission X is niet zomaar een conceptauto. Het is een eerbetoon aan iconische Porsche-modellen zoals de 959, de Carrera GT en de 918 Spyder. Deze auto’s hebben elk op hun eigen manier de sportauto-industrie veranderd. De Mission X is – mits hij ooit in productie gaat – misschien wel voorbestemd om hetzelfde te doen, maar dan voor het elektrische tijdperk.

Rocket Metallic

Het exterieur van de Mission X is een mix van agressie en elegantie. De auto heeft Le Mans-stijl deuren die naar voren en omhoog openen, waardoor de auto een unieke en opvallende uitstraling krijgt. De carrosserie is afgewerkt in Rocket Metallic, een elegante verfkleur die speciaal is ontworpen voor de Mission X.

Porsche Mission X

Luxe interieur in motorsportstijl

Binnenin de Mission X is de focus op de bestuurder duidelijk zichtbaar. Daarnaast oogt het ook zo luxe dat je bijna zou vergeten dat de auto is bedoeld om heel hard mee te rijden. Maar dat is hij ook wel degelijk. De Mission X heeft een asymmetrische lay-out in motorsportstijl, met verschillende kleuren voor de twee stoelen. Beide racestoelen zijn voorzien van zespuntsgordels, en het stuurwiel in motorsportstijl heeft open bovenkant en schakelpeddels.

Technologie en prestaties

De Mission X maakt gebruik van een 900-volt systeemarchitectuur, ontwikkeld in samenwerking met Rimac, toonaangevend in elektrische sportauto-technologie. Deze technologie stelt de Mission X in staat om indrukwekkende prestaties te leveren, waarvan we mogen verwachten dat die op zijn minst vergelijkbaar zullen zijn met die van de Rimac Nevera, de recent in productie genomen hypercar die hete ene na het andere record vestigt. Porsche is dat ook van plan, en heeft heel wat ambities met de Mission X, die de snelste straatlegale auto op de Nürburgring Nordschleife zou moeten worden.

Opladen en efficiëntie

De 900-volt architectuur van de Mission X zorgt niet alleen voor indrukwekkende prestaties, maar ook voor snelle oplaadtijden. Volgens Porsche zou de Mission X ongeveer twee keer zo snel moeten opladen als Porsche’s huidige koploper, de Taycan Turbo S.

Ambities

Het is overduidelijk dat de Porsche Mission X laat zien dat de Duitse autofabrikant torenhoge ambities heeft. Hoewel het nog maar een concept is, is de manier waarop Porsche de Mission X presenteert een sterke indicatie dat er daadwerkelijk een productiemodel zou kunnen komen. De tijd zal het leren.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)