De Fisker PEAR is even in de wacht gezet

Fisker PEAR

Hoewel het natuurlijk afwachten is in hoeverre de Fisker PEAR in de praktijk net zo veelbelovend is als de Amerikaanse autofabrikant belooft, zullen we er nog even op moeten wachten. Fisker moet zijn debuut vanwege problemen met de acculeveranties helaas uitstellen tot 2025.

Accu’s zijn nog even een uitdaging

De vertraging in de lancering van de PEAR, een afkorting voor “Personal Electric Automotive Revolution”, is te wijten aan een probleem met de leverancier van de accu’s. Het probleem ligt nog niet bij een specifieke leverancier. Fisker heeft namelijk nog niet besloten welke partner de accu’s voor de PEAR zal leveren. En die accu’s, tsja, die zijn toch een behoorlijk essentieel onderdeel van een elektrisch voertuig.

Innovatief concept

Ondanks deze tegenslag lijkt de PEAR een veelbelovend concept. De PEAR belooft een aantal innovatieve aspecten te bevatten. Zo zal het voertuig 25 procent minder onderdelen hebben dan traditionele voertuigen. Dat moet niet alleen de productie versnellen, maar ook de CO2-uitstoot verminderen.

State-of-the-art technologie

Verder beschikt de PEAR over een vereenvoudigde E/E-architectuur, met krachtige computers die via gigabit Ethernet met elkaar zijn verbonden. Dit zorgt voor een naadloze communicatie en integratie tussen de verschillende systemen van het voertuig. Ook heeft Fisker voor deze auto een Blade Central Computer ontwikkeld met upgradebare computerkaarten. Dit betekent dat de technologie van de PEAR kan worden bijgewerkt en aangepast naarmate de technologie vordert. Op deze manier kan de levensduur van het voertuig worden verlengd. Het voertuig bevat verder zonale gateways die verbonden zijn met discrete controle-eenheden en gevirtualiseerde elektronische controle-eenheden, wat bijdraagt aan de efficiëntie en prestaties van de PEAR.

Innovatief design

Maar de innovatie stopt niet bij de technologie. De PEAR heeft een exterieurdesign dat net zo indrukwekkend is als de interne systemen. Met een verwachte basisprijs van minder dan 29.900 dollar vóór incentives, biedt de PEAR een design met innovatieve verlichtingstechnologie en een omhullende voorruit die is geïnspireerd op de glazen kap van een zweefvliegtuig. Dit draagt bij aan de futuristische uitstraling van het voertuig en biedt bestuurders een ongeëvenaard zicht op de weg.

Fisker PEAR

Houdini-kofferbak

Een van de bijzondere kenmerken van de PEAR is de Houdini-kofferbak, waarvoor patent is aangevraagd. De klep hiervan kan zelfs in krappe ruimtes worden geopend, wat de functionaliteit en bruikbaarheid van de auto vergroot. En in tegenstelling tot de Fisker Ocean biedt de PEAR ook een warme/koude frunk, ideaal voor koele drankjes bij een picknick.

Grootse toekomstplannen

De PEAR wordt ontwikkeld door Fisker in samenwerking met Foxconn. De productie zal plaats vinden in de fabriek die Foxconn onlangs in Lordstown (Ohio) heeft gekocht. Het gaat hier om een regelrecht volumemodel, men heeft zich ten doel gesteld om uiteindelijk jaarlijks 250.000 voertuigen te produceren. De Fisker PEAR zal beschikbaar zijn in zowel 2WD als Dual-Motor AWD modellen, met een beoogde actieradius van meer dan 480 kilometer. De prijs zal ergens rond de 35 mille liggen, verwachten wij.

e-Nieuws powered bij e-Drivers.com

696 392 Lease-e


Volkswagen id3

#waarde# (uitvoering)

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

#waarde# Intro Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed haec quidem liberius ab eo dicuntur et saepius. In schola desinis. Sin est etiam corpus, ista explanatio naturae nempe hoc effecerit, ut ea, quae ante explanationem tenebamus, relinquamus.

  • Fiscale waarde
    #waarde#
    Bouwjaar
    #waarde#
    Kilometerstand
    #waarde#
    Transmissie
    #waarde#
    Status
    #waarde#
    Bijtelling
    #waarde#
  • Acceleratie 0-100
    #waarde#
    Topsnelheid
    #waarde#
    Koppel
    #waarde#
    Range (WLTP)
    #waarde#
    Accucapaciteit
    #waarde#
    Vermogen
    #waarde#
  • Laadtijd
    #waarde#
    Laadsnelheid
    #waarde#
    Laadvermogen
    #waarde#
    Snellaadtijd
    #waarde#
    Snellaadsnelheid
    #waarde#
    Snellaadvermogen
    #waarde#

Klanttevredenheid is één van onze belangrijkste drijfveren. Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Dit zie je terug in alles wat we doen. Daarom zijn wij enorm trots dat 100% van onze klanten ons aanbeveelt.

Offerte aanvragen

v.a. € #waarde# / maand excl. BTW

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla profecto est, quin suam vim retineat a primo ad extremum. Quod cum dixissent, ille contra.

[contact-form-7 id=”636″]

Vergelijkbare uitvoeringen

Blue Architect 'rooie-brommer'

Blue Architect Mega-bak
ev pro 15.000kW aut
Uitvoering
EUR 6371100000
320 KMT
Fiscale waarde
Range (WLTP)
Meer info & offerte
Type zoekwoord ...

Fiscaal voordeel, hoe zit dat?

Niet voor niets stappen steeds meer ondernemers over op een 100% elektrische bus. Duurzaam rijden, geen hoge brandstofkosten meer en comfortabel rijden. Maar er is meer. Elektrische rijden is de toekomst. Daarom zijn er voor ondernemers fiscale stimuleringsmaatregelen vanuit de overheid.

Een elektrische bus wordt gezien als milieuvriendelijk bedrijfsmiddel. Daarom kan je gebruik maken van 2 regelingen: de Milieu-investeringsaftrek (MIA) en de Willekeurige afschrijving milieu-investeringen (Vamil). Deze aftrek komt bovenop je gebruikelijke investeringsaftrek als ondernemer.

Het voordeel wat je hebt van deze fiscaal vriendelijke regelingen wanneer je een elektrische bus aanschaft is afhankelijk van: de rechtsvorm (zzp/V.O.F. of B.V.) die je als ondernemer hebt i.v.m. de belastingtarieven per schijf , de hoogte van je winst en natuurlijk van de prijs van je gekozen elektrische bus.

Na 5 jaar kan je belastingvoordeel oplopen tot ruim € 24.000 als zzp’er of in een V.O.F. en tot ruim € 13.000 als B.V.

Voorbeeld

Stel je bent zzp'er met een klusbedrijf (en je zit het 37% IB-tarief) en je koopt de VW ID. Buzz Cargo.

  • Je schaft de bus aan via financial lease € 45.000 (excl. btw)
  • Door de VIA en Vamil betaal je over 5 jaar € 24.356 minder belasting
  • Effectief rijdt je dan de bus voor € 20.622
  • Je maandlasten zijn dan € XXX (aanbetaling XXX en slotsom XXX)